Hej!
Jag har läst en del trådar här på forumet i detta ämne, men jag har inte blivit klokare för det...
Jag har ett 50-talshus byggt i hålsten (souterängvåning) och lättbetong (övervåning)
Jag ska nu sätta igen några fönster, och hade tänkt mura igen hålen med lättbetong, men jag funderar på om jag kan använda leca istället då det är betydligt billigare.
Kan någon med insikt i detta ämne förklarar skillnaden i egenskaper mellan leka och lättbetong, och ifall det är helt fel att satsa på leka, eller ska jag satsa på reglar och vanlig isolering istället?
/Jonas