9 093 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
isoleca vs lättbetong
hejsan är på g och ska bygga garage med en lite övervåning. tanken va och mura upp till övervåningen 2,2m , men funderar med vad om man ska köra lättbetong lr om man ska köra isoleca lr leca och isolera med regel på insidan? vill att det ska vara så smidigt som möjligt och prisvärt. vilket av alternativen isolerar bäst?
varför skulle du isolera invändigt? Vill du ha prisvärt murar du vanlig leca och isolerar utvändigt med cellplast.
För mig låter det billigaste att mura Isoleca... Plus att man sparar en massa arbete på att isolera efter murning. Men isolera absolut inte insidan!! Jag har lite dålig koll på priser på lättklinker. Men jag gillar lecan bättre... mer robust på nåt sätt.
Lycka till!
Lycka till!
Den här tråden är lång, men den vänder och vrider på de flesta argument kring Leca och lättbetong.
http://www.byggahus.se/forum/stenhus/26570-leca-kontra-laettbetong.html
http://www.byggahus.se/forum/stenhus/26570-leca-kontra-laettbetong.html
Klicka här för att svara