3 595 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Lätt skivmaterial till takhängd låda
Hej,
vill bygga en låda för att gömma min projektor.
Dock så har jag inga lämpliga reglar att fästa varken lådan eller projektorn i så jag vill helst hålla nere vikten (projektorn sitter redan uppe sedan länge, så för den håller det).
Någon som har tips på något lätt skivmaterial?
Gärna tips på inköpsställe i Gbg, Fbg eller Halmstad om det är svårt att få tag på.
Krav:
Måste gå att såga i det.
Det bör/måste gå att måla.
Det får kosta max 500 kr.
Ca innermått på lådan: 450 * 200 * 500 mm
Kollat på balsaträ, men det var inte helt enkelt att få tag på lämpliga dimensioner + att det blev rätt dyrt.
vill bygga en låda för att gömma min projektor.
Dock så har jag inga lämpliga reglar att fästa varken lådan eller projektorn i så jag vill helst hålla nere vikten (projektorn sitter redan uppe sedan länge, så för den håller det).
Någon som har tips på något lätt skivmaterial?
Gärna tips på inköpsställe i Gbg, Fbg eller Halmstad om det är svårt att få tag på.
Krav:
Måste gå att såga i det.
Det bör/måste gå att måla.
Det får kosta max 500 kr.
Ca innermått på lådan: 450 * 200 * 500 mm
Kollat på balsaträ, men det var inte helt enkelt att få tag på lämpliga dimensioner + att det blev rätt dyrt.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 360 inlägg
Skrota en gammal byrå! Eller din gamla billybokhylla med bågnade hyllor eller en gammal garderob. Baksidorna bestod förr utav fin lackad massonit.
Lådbottnarna brukar bestå utav en fin tunn skiva en del har tom. riktigt fina plywoodskivor i lådbotten.
Kostnad = gratis eller en billig peng på loppis.
Glöm inte ordentliga hål för ventilationen samt att du kanske har en ir fjärrkontroll som behöver se mottagaren på projektorn..
Lådbottnarna brukar bestå utav en fin tunn skiva en del har tom. riktigt fina plywoodskivor i lådbotten.
Kostnad = gratis eller en billig peng på loppis.
Glöm inte ordentliga hål för ventilationen samt att du kanske har en ir fjärrkontroll som behöver se mottagaren på projektorn..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är detta för installation i anslutning till platta?
Grund & Markarbeten -
Utnyttja gammal betongplatta till pool
Grund & Markarbeten -
Platt tilluftsventil för bostadsrätt?
Ventilation -
Markskivor intill platta på mark?
Grund & Markarbeten -
Vad är denna "plattform" till för och hur tar man bort den?
Golv