Hej !

Jag använde latexfog Universal av Alcro. Jag hann inte att städa allt innan den torkade sig.
Även om den är transparent, det ser ut inte så vacker på den PVC golvet ( jag tror att man kallar det PVC, det är det vanligt golvet som man bruka ha hemma som är av plastik) ... Finns det någonting som kan hjälpa mig att ta bort den? Jag har läst att kanske ätika, https://www.bauhaus.se/vagg-golvkakelrengoring.html (Mellerud, vägg- och golvkakelrengöring som tar bort också tunna cementskikt) eller aceton kan hjälpa men jag är inte så säkert och jag vill inte skada golvet.

Tack för information eller tips ni kan ge mig om det.

Med vänlig hälsning,

cmoon93

PS. Jag har sett att om man använder Latexfog Universal av Alcro på t.ex. badrummet den blir mjuk p.g.a. vattnet.

Bästa svaret

Läs på förpackningen. Troligen får du bara bort det mekaniskt, dvs skrapa. Om golvmaterialet är riktigt slätt kan du mögligen använda ett rakblad eller skrapa som man har till glashäll.
Aceton kan gå men det kan även angripa golvet. Testa där man inte ser det.

• Gilla
cmoon93
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Läs på förpackningen. Troligen får du bara bort det mekaniskt, dvs skrapa. Om golvmaterialet är riktigt slätt kan du mögligen använda ett rakblad eller skrapa som man har till glashäll.
Aceton kan gå men det kan även angripa golvet. Testa där man inte ser det.
Hej Thomas,

Tack för ditt svar. Det ska jag göra :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.