Mitt hus från 1970 genomgår sin första badrumsrenovering och funderar kring inkommande vattenledning.
Plastslang går ju i backen och kommer upp i krypgrunden som sen delar av sig till andra sidan väggen upp till vattenmätaren.
Vattnet kommer stängas av, frågan är bara när, (om nu kommun ens vill röra en servisventil under vintern?) för byte av ventil före va-mätaren så funderar om man låter rören bli bytt då också när röris ändå håller på..
Men då ändras hela planeringen eftersom jag inte kan skiva igen golvet fortast möjligast.
Hur hade ni gjort? eller faller dom där rören in under "if it ain't broke, don't fix it" och har en livslängd på +100år?
Ja, ja avloppet kommer givetvis bytas ut.
Plastslang går ju i backen och kommer upp i krypgrunden som sen delar av sig till andra sidan väggen upp till vattenmätaren.
Vattnet kommer stängas av, frågan är bara när, (om nu kommun ens vill röra en servisventil under vintern?) för byte av ventil före va-mätaren så funderar om man låter rören bli bytt då också när röris ändå håller på..
Men då ändras hela planeringen eftersom jag inte kan skiva igen golvet fortast möjligast.
Hur hade ni gjort? eller faller dom där rören in under "if it ain't broke, don't fix it" och har en livslängd på +100år?
Ja, ja avloppet kommer givetvis bytas ut.
BIld 1 ser ut som galvrör så det är bäst att byta ut om den tillhör inkommande vatten.
Liknande trådar
-
Hur mycket minusgrader skulle vara att vatten röret kan frysa?
Fritidshus -
Torktumlare bosch serie 4, fläkt låter illa, vad kan det vara?
Tvättstuga -
Brungult vatten, okända kan det vara läckage i foderröret?
Vatten & Avlopp -
Ska skyddsröret till RiR vara öppet?
Vatten & Avlopp -
Torktumlare låter konstigt och funkar inte, vad kan vara fel?
Vitvaror