Byggahus.se

Låter denna offert rimlig och lite annat.

1k läst  10 svar

1. A
    Medlem Nivå 6
    Lång text kanske men snälla läs och hjälp mig med vad ni kan.

Väntat som tokar på offerterns för 2 badrum som rä ca 4kvm (golvyta) var Båda med toa handfat dusch skåp.
    De har bra rykte och va snabba och bra i början. Kom ut med rörmokaren förra måndagen också och båda kunde I juni. Perfekt.
    Sen skulle vi vänta på offerter. Men inget händer. Så verka snickaren vänta på svar från rörmokaren.
    Vi känner oss väldigt pressade då det är ju kort tid kvar att få tag i ande mattläggsre elektriker osv om vi inte får raka svar. Vi kan inte heller boka eller köpa saker förrän vi vet att det blir av och mass rabatter går på. Måndag. Vi har en tajt budget så vi kan inte bara chansa.

Nu fick vi av snickaren
    Äääntligne offert... Elle.. Bara del av det. Rörmokare verkar ännu inte gjort sin offert fast han va här förra måndagen å han vet de ska göra det i juni ju.

Nu gav snickare en offert från honom.
    Han räkande samma pris för båda badrummen om han räkande dom som mattor och ej kakel.
    1 badrum alltså
    10 500 material
    25 000 minus rot arbete
    500 resor.
    Å detta ggr 2 badrum då.
    Sen om vi ksa ha kakel I ett rum så är det ytterligare 12 000 för material och 25000 minus rot för arbete.
    Då ingår då inte kakel fogmassa silikon.
    Alltås 86500 för allt underarbete eg..
    Hur låter det??

Sen då. Elektriker stod det inget om.
    Tror inte det stod nåt. Om uppsättning av möblerna osv. Det gör de väl också? Så det blir godkända hål å allt av skåp och kommod och hängare mm Elle?

Sen va inte flytspackel med heller. Vad är det.. Hur mycket behövs och kostar det?

Alltås får ont i magen snart. Fredag imorn med. Måst eju fan ha svar!
    Så man kan räkna å boka.

Antar vi måste räkna med elektriker, rörmokare, mattläggsre timmar och ev material.
    Å sen själva kakel fog spackel mattor kommoder lampor speglar osv..

Är det nåt jag behöver tänka på och fixa osv.
    Behöver vi inte träffas igen och gå igenom exakt hur rummen ska va och vem bokar kakel osv så det blir rätt. Mängder osv å blir billigast
    Vem brukar tex

2. J
    Renoverare · Nivå 17
    Lite rörig text får jag säga men jag får försöka tolka.

Vad är det som ingår i det priset ni fått?
    Rivning?
    Reglar, golvspån, gips, osb/plyfa?

Det är sånt som påverkar priset en hel del.

Rörmokare är inte speciellt billigt, inte heller elektriker. Det är såklart svårt att veta era förhållanden då detta inte framgår i texten men säg att elektriker går in på 30k för båda och rörmokare 40k kanske (ren gissning).

Skriv ett svar där ni ger all specning, vad ni gör själva om ni gör något själva, vad som ingår, ytmaterial osv. Då blir det avsevärt mycket enklare att säga om det verkar vettigt eller ej.

• Laddar…
  3. A
    Medlem Nivå 6
    Hej,

Nu har jag pratat med honom idag och försöker få en uppfattning om detta låter okej.

Badrum nr1. 2.36 högt 2.50x1.60 ca.
    Bara litet snedtak med ett fönster i.
    Rätt lätt rum.
    Toan Ska va kvar på samma ställe. Duschen ska va kvar på samma ställe där badkar varit så rören behöver höjas lite.
    Kommoden byter sida men även där finns rör redan från en bidé.
    El fläkt ska sättas in.
    Sen matta golv och vägg. Mattläggsre sa att det jobbet nog går på mellan 15-20 000. Minus rot I nån av den delen.
    Under här skriver jag vad snickaren ska göra och kommer ta för det. Så är inte Roten avräknad.
    Låter detta ok för det badrummet.?

Sen är det badrum 2 som ska va kakel klinker. Där är 2.36 högt och 2.25x1.60.
    Ett fönster rätt stort. Toan byter sida. Handfat flyttas endast lite.
    Där Tae snickaren samma priser som nedan plus samma arbets tid en gång till för själva kaklandet och 12 000 för material som lim flygspackel å tätskikt. Inte själva kakel fog osv.å han sa ca va han tror rörmokare kan gå på max 20 000 per badrum och elektriker max 5000 för båda sammanlagt.
    Känns som det låter lite mycket på snickeri och rörmokare.
    Näe jag frågade mattläggsre förut så sa de kostnaden bör ligga runt 25000 för lilla badrummet med mattor. Men här blir det ju mycket mer om man räknar rörmokare snickare.

Materialkostnader:

Golv

• Reglar,

• Isolering,

• Spånskiva 23 mm

• Lim

• Skruv,

• Spånskiva 12 mm

• Betong primer
    Vägg

• Reglar 45 x 70,

• Isolering,

• Osb skivor

• Gips skivor

• Våtrums spackel

• Primer
    Tak

• spackel

• takfärg,
    Förbrukningsmaterial

• skruv,

• lim,

• maskerings produkter
    Summa: 10 500 kr

Arbetskostnader:

Golv

• förstärkning av golv

• isolering,

• Uppsättning av spånskivor 23 och 12 mm

• grund målning med primer,
    Vägg

• förstärkning av väggar,

• isolering,

• uppsättning av osb och gips skivor

• spackling av väggar

• målning med primer,
    Tak

• spackling,

• målning
    Slut arbete

Grov städning

4. A
    Medlem Nivå 6
    Har svarat under tacksam för tankar

5. K
    Medlem · Nivå 3
    Jag renoverade ganska nyligen ett badrum på 4 kvm. Jag gjorde själv el, VVS och byggjobb för att sedan anlita en plattsättare som flytspacklade, monterade tätskikt och kakel. Jag betalade 17.000 kr efter rot (30%). Material som ingick i summan var tätskikt, fix och fog.

• Laddar…
  6. S
    Medlem Nivå 1
    Jag hadde avstått den firman, så mycket strul redan innan byggstart bådar inte gott

7. komakino
    Medlem Nivå 2
    När jag fixade mitt badrum på 4 kvadrat för några år sedan så betalade jag firman runt 70 000 efter rot. Sedan lade jag ca 15 000 ovanpå det själv då jag köpte in kommod, duschvägg, blandare, toalettstol och kakel+klinker själv. Tyckte det var väldigt smidigt att köpa in inredning och kakel själv så man vet att det blir exakt det man vill ha. Firman var en stor firma vars grej är just att producera badrum snabbt och relativt prispressat, hade ut en mindre firma också som gav mig en offert på över 100 000. Bara som ett exempel på hur priserna kan se ut.

8. A
    Medlem Nivå 6
    Toppen tack. Vi köper också kakel kommoder mm själv

9. M
    Medlem Nivå 1
    Hej, har du namnet på firman? Den låter som någon jag kan behöva!

10. komakino
    Medlem Nivå 2
    Googlade firmans namn och fick upp diverse skandalartiklar som inte fanns när jag anlitade dem, så jag hade nog bara tur när de var hos mig, vågar inte gå i god för dem.

11. M
    Medlem Nivå 1
    Oj. Tur att det gick bra för dig iallafall.