Tjena

Jag har dessvärre mot gällande rekommendation packat upp Kährs parkettgolv till 3 rum och låtit det ligga i ett rum staplat ganska högt i 2,5 månader.
Fattade först idag att man skulle ha det förpackat tills det skulle läggas.

Varför ska man ha det förpackat egentligen? och är golvet förstört nu bara för att man inte har haft det i plast? :( De har legat i mellan 16-18 graders värme på ett plastgolv.

Tänkte lägga det på plastgolvet också som i sin tur ligger på betonggrund (under den är det en krypgrund), är det ok eller måste man riva i plastgolvet? Läste några artiklar om asbest i lim osv. och vill inte dra upp sånt... Tänkte en ångplast på och sen golvet, plastgolvet borde ju dämpa lite tänker man.

Brädorna kommer torkade från fabriken och dom skall inte få möjlighet att dra till sig fukt och svälla.

Nu tror jag inte det är något problem om golvet legat torrt i ett uppvärmt rum. Ett kallt och fuktigt bygge är nog vad dom vill undvika.

Jag gjorde samma misstag med ett paket Kährs (av ca 15) men märkte ingen som helst skillnad när jag lade golvet. Allt låg inomhus i ca 23 grader i kanske sex månader.

Tror inte det är några problem att lägga på plastgolvet, ångspärr skall du givetvis ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.