133 803 läst ·
273 svar
134k läst
273 svar
Låt mig få kräkas ut allt!
Murstocken sitter i mitten av huset så antingen får man ha den där den stod alt i köket och offra ena skåpet. Viljan/Drömmen är att installera en smalspis men det får bli om jag vinner på lotto eller längre fram i tidenP pmd skrev:
Drömde också om att sätta in en smalspis när vi gjorde om köket. Tyckte inte att det var värt pengarna, samt att man förlorar förvaring.T Thel skrev:
Fick en vedspis i somras som jag satte in i uteköket. Så ifall det blir strömavbrott kan man laga mat ute.
Det fanns en smalspis i köket när vi köpte huset. Koolt tyckte vi, och tänkte inte mer på den, men insåg så småningom att det är den bästa eldstaden vi har. Mycket värd när det är svinkallt och luft/luft-värmepumparna inte riktigt orkar.
Vi har inte lagat mat på allvar, utan bara provstekt ägg på den, men det känns riktigt bra att ha den inför kommande krig.
Vi har inte lagat mat på allvar, utan bara provstekt ägg på den, men det känns riktigt bra att ha den inför kommande krig.
Mindre kul akut projekt dök upp i torsdags kväll. Ena pumpen till första pumpgropen dog, upptäcktes kl 21.00 när man skulle tvätta av all isolering😒.
Som jag skrivit tidigare är detta en sorglig historia om totalt värdelös grävfirma samt hemmafixad el.
Att gräva upp och om allt så jag slipper ha extra pumpgrop, gamla enkammarbrunnen och självfall istället samt bila upp stammarna i källaren är inte ett ekonomiskt alternativ just nu i mitt liv. Tanken var att gräva och göra säker och korrekt eldragning men nu fick det bli fortare är tänkt. Pump är beställd och förhoppningsvis kommer elektrikern på måndag.
Det kommer då bli riktigt eluttag i groparna så i den gamla pumpgropen kan pumpen tas lös och bytas/servas i framtiden för nu är kabeln ingrävd och låg bara ytligt i gräset när jag flyttade in.
Och i den nya gropen blir det samma och jag har inte en stickpropp hängandes över gråvattnet. 🫣
Ska bli skönt att bli av med kablarna som sitter läskigt med och istället koppla in dom inomhus i nya elskåpet i källaren.
Samt att få tillbaka köksstammen så jag kan diska, tvätta och laga mat igen 😅😅
Som jag skrivit tidigare är detta en sorglig historia om totalt värdelös grävfirma samt hemmafixad el.
Att gräva upp och om allt så jag slipper ha extra pumpgrop, gamla enkammarbrunnen och självfall istället samt bila upp stammarna i källaren är inte ett ekonomiskt alternativ just nu i mitt liv. Tanken var att gräva och göra säker och korrekt eldragning men nu fick det bli fortare är tänkt. Pump är beställd och förhoppningsvis kommer elektrikern på måndag.
Det kommer då bli riktigt eluttag i groparna så i den gamla pumpgropen kan pumpen tas lös och bytas/servas i framtiden för nu är kabeln ingrävd och låg bara ytligt i gräset när jag flyttade in.
Och i den nya gropen blir det samma och jag har inte en stickpropp hängandes över gråvattnet. 🫣
Ska bli skönt att bli av med kablarna som sitter läskigt med och istället koppla in dom inomhus i nya elskåpet i källaren.
Samt att få tillbaka köksstammen så jag kan diska, tvätta och laga mat igen 😅😅
Klicka här för att svara