133 648 läst ·
273 svar
134k läst
273 svar
Låt mig få kräkas ut allt!
Kämpa på! Vi gör likande jobb nu och första gaveln tog fem veckor.. då var det två lager isolering liggande om lott, fönster och laga syll.. vi hade lite hybris och trodde att vi skulle hinna hela huset på den tiden haha. Blir halva huset i år och resten nästa år tror jag. Det ska vara roligt också, inte bara stress
Iggesundsgänget. En riktig klassiker. Dessutom så har Euskefeurat (med Ronny Eriksson) gjort en cover på den. Vilket då fick mig att tänka på Squealar'n:B b8q skrev:
https://open.spotify.com/track/4dYx5gC0S8lsKuzYdwSvQo
En annan låt på samma tema (dock på pite-mål)
Öroninflammation från helvetet, förkylning och komplicerat privatliv, men Ställningen är riven och det är "bara" lock, foder runt nedre fönstret, bygga en låda för luftningen av toaletten och knuten kvar. Elektrikern kommer nästa vecka och installerar lampor och eluttag och denna vecka ska jag spenderar med barnen!
🩷🩵
Vi byggde idag 3 blomkrukor av spillvirket tillsammans.
Har även varit i kontakt med banken samt mäklare för att omförhandla lånen och försöka låna för att färdigställa det sista stora projekten.
Idag fick jag det positiva beskedet av mäklaren att jag lyckats få upp värdet 500.000 mer, så nästan nere på amorteringsfritt om jag inte lånar mer! 🤩 (vill ligga där men jag kommer låna så jag hamnar runt 1% tänkte jag och kan färdigställa allt och ändå ha kvar en bra buffert😉🫣)
🩷🩵
Vi byggde idag 3 blomkrukor av spillvirket tillsammans.
Har även varit i kontakt med banken samt mäklare för att omförhandla lånen och försöka låna för att färdigställa det sista stora projekten.
Idag fick jag det positiva beskedet av mäklaren att jag lyckats få upp värdet 500.000 mer, så nästan nere på amorteringsfritt om jag inte lånar mer! 🤩 (vill ligga där men jag kommer låna så jag hamnar runt 1% tänkte jag och kan färdigställa allt och ändå ha kvar en bra buffert😉🫣)
Bra jobbat! såg det låg lite ordspråk ute i tråden så jag ger mitt bidrag."Det man inte gör idag, slipper man göra om i morgon"
Inget jag följer direkt, då jag jobbar som snickare . Men ändå kloka ord 🙂
Inget jag följer direkt, då jag jobbar som snickare . Men ändå kloka ord 🙂
Har en variant på den från når jag var ungDon-T skrev:
”Det man inte gör i dag, kan man få mamma att göra åt en i morgon” 😀
Stämmer bra för detdär lilla man slarvar färdigt sent på kvällen bara för att ha det gjort. Nästa dag ser man hur jävligt det blev, skäms, och så gör man om det 🙈.Don-T skrev:
Men sjukt bra jobbat!
Det här kommer du vara stolt över resten av livet.
Appropå fönster så är det helt rätt val att köpa nya. Jag ser folk som renovererar ihjäl sig och relationen på bara fönstrena då de kan ta lika lång tid att göra som hela huset.
"byggnadsvård" i all ära men man måste prioritera och även vårda sig själv.
Blir riktigt snyggt med nya fönstrena. Och skallerfritt låter magiskt
Det här kommer du vara stolt över resten av livet.
Appropå fönster så är det helt rätt val att köpa nya. Jag ser folk som renovererar ihjäl sig och relationen på bara fönstrena då de kan ta lika lång tid att göra som hela huset.
"byggnadsvård" i all ära men man måste prioritera och även vårda sig själv.
Blir riktigt snyggt med nya fönstrena. Och skallerfritt låter magiskt
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvårdarens bibliotek
Fem böcker om byggnadsvård
999 kr inkl moms
1 066 kr
Läs mer
Två speciallock kvar (men saknar rätt såg för tillfället) och en sista strykning av färg. Ex antal svordomar, missade slag med hammaren på fingrar, skolavslutningar och sjukdomar senare så kan jag nu lägga södra gaveln åt sidan och säga klar!!!
Hann även i helgen fixa den extremt smala stengången ned till grillplatsen genom att rensa bort ogräs och sedan bredda den.
Så mycket tankar och planer på vad jag vill göra med uteplatsen. Men så inser jag stressa inte! De två senaste somrarna har jag suttit här 1 dag, så ta allt lugnt. Men när man ser alla krukor med blommor och drömmar kliar det ordentligt att bara sätta tänderna i det direkt 😂🫣
Hann även i helgen fixa den extremt smala stengången ned till grillplatsen genom att rensa bort ogräs och sedan bredda den.
Så mycket tankar och planer på vad jag vill göra med uteplatsen. Men så inser jag stressa inte! De två senaste somrarna har jag suttit här 1 dag, så ta allt lugnt. Men när man ser alla krukor med blommor och drömmar kliar det ordentligt att bara sätta tänderna i det direkt 😂🫣
Mycket trevlig stenläggning till grillplatsen! Blev gången bredare av att du rensade bort ogräs eller behövde du lägga fler stenar längs kanten?
Gamla trädgårdar kan innehålla små skatter. Jag hittade häromåret stenar i marken som verkar vara gångstenar. De var helt övervuxna av gräs-"mattan".
Gamla trädgårdar kan innehålla små skatter. Jag hittade häromåret stenar i marken som verkar vara gångstenar. De var helt övervuxna av gräs-"mattan".
Gången var 2 stannar bred men så breddade den med 2 till. Gamla ägarna har gjutit betong bitar och förut var grillplatsen rund form av dessa stenar och inte så bra gjort så tog bort dom gjorde om cirkelns underlag och gjorde den fyrkantig och nu tog dessa "stenar" och bredda. Är inte helt nöjd och kommer bredda ännu mer vid altanen men inte idag 😂P pmd skrev:
Ja de kan verkligen innehålla skatter. Min innehåller dock mest skräp och insekter 🫣😂🤭
Det blir riktig fint.
Du kan vara stolt över dig själv!
Altan och grillplats fungerar fint i flera år. Använd det som det är så kommer du komma på hur du vill ha det.
Du kan vara stolt över dig själv!
Altan och grillplats fungerar fint i flera år. Använd det som det är så kommer du komma på hur du vill ha det.
Projekt västra fasaden har nu startat.
Fönstren kommer nästa vecka och panelen målas för fulla muggar. Efter att ha krupit runt under grunden anade vi oråd och tog beslutet att öppna upp redan idag. Klokt beslut då även här syllen var starkt utrotad 🤦♀️
Tillät mig själv att beklaga i två minuter och överväga hyresrätt. Till att genast börja planera vad som hinns med innan barnveckan startar.
Så imorgon blir det en tripp till brädgården, sågande och stämjärnshackande och bygga upp på nytt.
Ligger även i fas enligt min byggplanering så vad gör det med lite extra timmar på grunden😒 😂
Fönstren kommer nästa vecka och panelen målas för fulla muggar. Efter att ha krupit runt under grunden anade vi oråd och tog beslutet att öppna upp redan idag. Klokt beslut då även här syllen var starkt utrotad 🤦♀️
Tillät mig själv att beklaga i två minuter och överväga hyresrätt. Till att genast börja planera vad som hinns med innan barnveckan startar.
Så imorgon blir det en tripp till brädgården, sågande och stämjärnshackande och bygga upp på nytt.
Ligger även i fas enligt min byggplanering så vad gör det med lite extra timmar på grunden😒 😂
Redigerat:
Inte för att vara sån, men rent optiskt så ser syllen helt okej ut. Kanske du kan använda pengarna till nåt roligare? Eller är det värre än det ser ut som jag brukar tänka när jag öppnar min bankapp 😁












