Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
K Kortling skrev:
Metoo var en fluga som identitetsvänstern och svensk media tog till sig för att ytterligare slå en kil mellan män och kvinnor.
vänstern älskar konflikter, är det inte mellan män och kvinnor är det mellan klasser eller könsidentiteter.
Trams. Det är väldigt många som inte röstar vänster som tycker rörelsen är mycket bra.

De uthängda mediemännen är en väldigt liten del av metoo. Vi har haft kvinnor från olika arbetsplatser som skrivit om händelser de varit med om, utan att nämna någon individ. Vi har haft tjejer från skola och gymnasium som går ut och beskrivit sin vardag. De uthängda är en droppe i havet. Det är såklart inte ok bara för att det är få, men att låtsas om att det är allt som metoo rör eller att det är en vänstergrej är tyvärr helt galet.
 
  • Gilla
Fred_HL och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är väldigt många som inte röstar vänster som tycker rörelsen är mycket bra.
Det är riktigt, men det som Kortling skriver är trots det korrekt.
 
A Abies koreana skrev:
För egentligen säger man också att alla män är kapabla till sexuella övergrepp om de blir tillräckligt utmanade av lättklädda kvinnor. De kan inte hejda sig.
Är det verkligen så? Det kan inte vara så att denne någon menar att vissa män inte kan bete sig?
 
Mikael_L
Nyfniken Nyfniken skrev:
Är det verkligen så? Det kan inte vara så att denne någon menar att vissa män inte kan bete sig?
Ja så kan det ju vara, så långt tänkte jag inte själv.

Men om man då tänker att problemet med detta fåtal män måste lösas med att sätta dresskod och krav på halva mänskligheten tycker jag är rätt drastiskt.
Man skulle kanske istället sätta ett krav på att just dessa män måste ha ögonbindel och blindkäpp om de ska få röra sig runt i de allmänna miljöerna.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
harry73
Vad blev kroner anklagad för, och var det straffbart från början.
Många saker som kom fram under metoo handlade inte om straffbara saker.
Jag frågar för att jag inte vet. Mediedrev går mig oftast förbi
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Vad blev kroner anklagad för, och var det straffbart från början.
Många saker som kom fram under metoo handlade inte om straffbara saker.
Jag frågar för att jag inte vet. Mediedrev går mig oftast förbi
Anklagelserna gällde straffbara saker av lindrigare typ om jag minns rätt, inte våldtäkt. Tänker inte forska i det, det intresserar mig inte.

Mycket av det som vittnas om under MeToo är som sagt inte saker som uppnår straffvärde, utan handlar om bristande respekt, "locker room talk" och sådant. Men dessa beteenden måste också bort, för accepterar man dem (vilket många kräver, visa en dom eller håll tyst får man ofta höra) så blir toleransen för de lindrigare brotten högre, och då är vägen till grövre brott inte heller så lång.

Tänk på sagan om gumman som skulle plocka ved.

Pyramid som visar "Rape Culture" och olika beteenden som anses normaliserade. Inkluderar texten "Start the conversation today".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Trams. Det är väldigt många som inte röstar vänster som tycker rörelsen är mycket bra.

De uthängda mediemännen är en väldigt liten del av metoo. Vi har haft kvinnor från olika arbetsplatser som skrivit om händelser de varit med om, utan att nämna någon individ. Vi har haft tjejer från skola och gymnasium som går ut och beskrivit sin vardag. De uthängda är en droppe i havet. Det är såklart inte ok bara för att det är få, men att låtsas om att det är allt som metoo rör eller att det är en vänstergrej är tyvärr helt galet.
Tja även om det är en liten del så har de fått väldigt stor plats i media.
 
L
Fairlane Fairlane skrev:
Trams. Det är väldigt många som inte röstar vänster som tycker rörelsen är mycket bra.

De uthängda mediemännen är en väldigt liten del av metoo. Vi har haft kvinnor från olika arbetsplatser som skrivit om händelser de varit med om, utan att nämna någon individ. Vi har haft tjejer från skola och gymnasium som går ut och beskrivit sin vardag. De uthängda är en droppe i havet. Det är såklart inte ok bara för att det är få, men att låtsas om att det är allt som metoo rör eller att det är en vänstergrej är tyvärr helt galet.
Naturligtvis är det många som inte är vänster som tycker metoo är bra. Metoo är i grunden bra. Det som inte är bra när någon sedan tar bollen och springer med den och försöker bestämma vad begreppet ska innefatta mera. Och varför blir det då så?

Jo, det ingår i det tankesätt som kallas identitetsideologi. Och det är något som vänstern och feminismen nu har gått loss på totalt.
Förr kallade man det för stereotyper. "Alla gubbar i hatt är dåliga på att köra bil" osv. Då världen är komplex. Blir det enklare (för identitetsideologer) om man delar in alla människor i olika grupper. Man ser direkt arvet där från tanken med klasser och klassamhället. Nu är det istället. "Arbetare" "Romer" och andra grupper som de har hittat. När det står "alla homosexuella" så tror de att alla svenska homosexuella, ja de tycker nog på samma sätt. Inget kan vara mera fel.

Jag tror att du har fel om att det är en droppe i havet. Det är nog mera än så. Även om det inte stå i tidningen så kan anklagelser finnas på arbetsplatser osv.
Droppens storlek är nog samma som den procent som blir som en svans där det är en kvinna som utnyttjar Metoo till egna syften när så inte borde gjorts. Som i fallet med Lasse och den kvinnan som älskade Lasse. Sen blev hon ledsen när det inte funkade och skulle hämnas.
 
Jag har rensat rätt hårt i tråden. Försökt ta bort allt off topic om hur kvinnor klär sig osv. Det har inget med trådens ämne att göra.

/moderator
 
  • Gilla
Kemisten och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Tja även om det är en liten del så har de fått väldigt stor plats i media.
Det får du skylla till 100% på Media och på dem som klagar, inte på MeToo. Ingen av dem som hängts ut i media har outats av MeToo-vittnesmål, utan det är folk som lagt pussel med ledtrådar och pressat vittnena på mer information.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Om jag förstått rätt så gällde polisanmälan mot Lasse K att han utnyttjat en person i beroendeställnig. Den kvinna det gällde hade haft någon form av praktikplats vid inspelningen. Och de hade inlett någon form av relation. Om man skall tro media, så hade de båda efteråt en rätt stor skillnad i uppfattning om hurpass fast deras relation hade varit.

I princip så uppfattas det som olämpligt och eventuellt olagligt att som chef ha en relation med en underordnad. Just för att den underordnade kan känna sig tvungen att "ställa upp", annars kanske karriären är slut innan den börjat. Så där är min rent personliga uppfattning att Lasse har agerat omdömeslöst (eller värre).

Men samtidigt så är det ju väldigt vanligt, på arbetsplatser att tycke uppstår, och skulle alla kraschade arbetsplatsromanser sluta i domstol, så blir det ingen tid över för domstolarna att döma mördare och tjuvar.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L
Anna_H Anna_H skrev:
Det får du skylla till 100% på Media och på dem som klagar, inte på MeToo. Ingen av dem som hängts ut i media har outats av MeToo-vittnesmål, utan det är folk som lagt pussel med ledtrådar och pressat vittnena på mer information.
Det är just det som är problemet med mobben. Ingen kan direkt ses som ansvarig. Men alla har bidragit med sin lilla bit. Därför måste man själv måste vara tydligt när mobben går för långt och inte sitta tyst då.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
L
H hempularen skrev:
Om jag förstått rätt så gällde polisanmälan mot Lasse K att han utnyttjat en person i beroendeställnig. Den kvinna det gällde hade haft någon form av praktikplats vid inspelningen. Och de hade inlett någon form av relation. Om man skall tro media, så hade de båda efteråt en rätt stor skillnad i uppfattning om hurpass fast deras relation hade varit.
Du menar på SVT? Nu är det nog inte Lasse som bestämmer över vilka som ska anställas och inte. Det lilla jag vet är att de haft en relation. Tydligen vad det hon som inledde, Lasse skicka sen SMS, men Lasse som avsluta efter ett tag då han kände att det inte funkade?
 
L Lolight skrev:
Det är just det som är problemet med mobben. Ingen kan direkt ses som ansvarig. Men alla har bidragit med sin lilla bit. Därför måste man själv måste vara tydligt när mobben går för långt och inte sitta tyst då.
Viktigt då att notera att det inte finns någon mobb inom MeToo. Mobben består nästan enbart av dem som kritiserar MeToo. MeToo är en hashtag för vittnesmål, ingen organisation, och det är en MYCKET viktig princip att undvika att identifiera gärningspersonerna.
Mobben består av dem som tjatar på vittnen om att avslöja gärningspersonen.
Mobben består av dem som ilsket frågar varför man säger något efter så lång tid eller varför man inte polisanmält, eller som säger att om det inte finns någon dom borde man ha hållit tyst.
 
  • Gilla
findus42 och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Viktigt då att notera att det inte finns någon mobb inom MeToo. Mobben består nästan enbart av dem som kritiserar MeToo. MeToo är en hashtag för vittnesmål, ingen organisation, och det är en MYCKET viktig princip att undvika att identifiera gärningspersonerna.
Mobben består av dem som tjatar på vittnen om att avslöja gärningspersonen.
Mobben består av dem som ilsket frågar varför man säger något efter så lång tid eller varför man inte polisanmält, eller som säger att om det inte finns någon dom borde man ha hållit tyst.
Men oavsett vad du vill se eller inte så är sanningen där. Om media eller inte gillar meetoo får du med dessa. Vad
Anna_H Anna_H skrev:
Viktigt då att notera att det inte finns någon mobb inom MeToo. Mobben består nästan enbart av dem som kritiserar MeToo. MeToo är en hashtag för vittnesmål, ingen organisation, och det är en MYCKET viktig princip att undvika att identifiera gärningspersonerna.
Mobben består av dem som tjatar på vittnen om att avslöja gärningspersonen.
Mobben består av dem som ilsket frågar varför man säger något efter så lång tid eller varför man inte polisanmält, eller som säger att om det inte finns någon dom borde man ha hållit tyst.
Intressant... För min känsla när det gäller mobben är att de hyllar meetoo. Sen är det inte så konstigt att det uppstår en mobb vid sådana här känsliga ämnen. Varför förneka det överhuvudtaget? Något som vi alla vet är sant?
Media är en av de som sett till att mobben fått uppmärksamhet!
Mobben finns och det handlar inte om polisanmälan. Det har höjts röster om varför man flera år senare inte gjort en polisanmälan. Men man skulle inte höjt rösten om det om inte någon hängt ut människan först.

Dett finns en mobb "är meetoo" som gillar meetoo. Att förneka är bara löjligt och kan snarare stjälpa än hjälpa.
Meetoo har haft och har säkerligen problem med idioter. Idioter som tycker att alla män är svin. Det har funnits folk som tyckt att Sverigedemokrater inte får vara med.
Det finns säkert folk där som tycker att kvinnan får skylla sig själv. Hon bad om det.
Meetoo är en sådan som tyvärr drar till sig idioter och förstör!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.