Det ser ut att stämma rätt bra.
Fungerar inte det gamla låset längre?
Du kan alltid ta med låshuset till en låssmed som eventuellt kan hjälpa dig att få ordning på det befintliga låshuset vilket ofta även är mer prisvärt.

1 123abc skrev:
Det ser ut att stämma rätt bra.
Fungerar inte det gamla låset längre?
Du kan alltid ta med låshuset till en låssmed som eventuellt kan hjälpa dig att få ordning på det befintliga låshuset vilket ofta även är mer prisvärt.
Jo jag vet att man kan det .. och få en nyckel som passar mm... dock är det fler dörrar i samma format i samma utfräsning som saknar just detta lås (utan lås) som några vill köpa av mig men helt komplett då isf med kista gångjärn handtag mm

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Tänkte mest att låshusen inte är speciellt billiga och det ofta är mer ekonomiskt att ordna till de äldre låshusen.
Låshuset i bild såg inte ut att vara så slitet/använt.

1 123abc skrev:
Tänkte mest att låshusen inte är speciellt billiga och det ofta är mer ekonomiskt att ordna till de äldre låshusen.
Låshuset i bild såg inte ut att vara så slitet/använt.
Nä det är det inte, men det hör inte till att jag behöver fler lås..
Tydligen är "bättre" nya lås svindyra och ska bostadsområden / lägenheter rivas så borde man fråga tex rivningsföretaget hur mycket en privatperson kan roffa åt sig innan ang det mesta som kan tas till vara och avmonteras som ev lås ochså hehe :)

Men jag antar att det inte funkar så (för jag har inte ens kollat upp det) så isf är det nåt annat företag som tar rätt på fönster dörrar etc användbart som reservdelar eller för vidare- försäljning för ett mycket billigare pris såklart eller att fastighets ägare plockar ihop sånt och lagrar sånt tillsvidare nånstans

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.