21 470 läst ·
24 svar
21k läst
24 svar
Läsk i back 33 cl. Var finns?
Vi köper för mer än ett år i taget 10-15 backar och förvarar i en jordkällare.L Ludde67 skrev:
Har inget riktigt kök, mer som ett pentry med lite plats
Självbyggare
· Stockholm
· 10 269 inlägg
Tydligen är det Pepsi som äger Sodastream nu. HK fortfarande i Israel.Magnus Filip skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/SodaStream
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Kolla grossisterna vid Partihallarna. Har en restaurang/cateringkompis som vägrar burk och PET och han letar alltid fram läsk på flaska därifrån. Brukar doxk vara hipsterdricka som Champis, Trocadero, Cuba-Cola och liknande. Riktiga Coca-Cola på 25cl osv.
Det är bara pöbeln som dricker läsk på burk.
Det är bara pöbeln som dricker läsk på burk.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 269 inlägg
Willys har här i Arninge. Kan säkert finns på fler Willys.
Tack för tips. Partihallarna hade!Johan Gunverth skrev:
Kolla grossisterna vid Partihallarna. Har en restaurang/cateringkompis som vägrar burk och PET och han letar alltid fram läsk på flaska därifrån. Brukar doxk vara hipsterdricka som Champis, Trocadero, Cuba-Cola och liknande. Riktiga Coca-Cola på 25cl osv.
Det är bara pöbeln som dricker läsk på burk.![]()
Glasflaska 33 cl är bäst, håller längst och blir inte avslagen och man får en färsk varje gång, jämfört med stora PET.
Köpte 15 backar. De håller i upp till två år.
Vi hade lånat släpvagn och skulle transportera blomjord, möbler och en massa annat inför sommaren. Rätt mkt jobb. Men nu är frysen och skafferiet fullt m.m. och det är bara att komma dit till sommaren med bussen och kliva av och njuta.
Klicka här för att svara
