10 253 läst ·
4 svar
10k läst
4 svar
Lasera lackad träpanel
Jag har för mig att det finns någon typ av lasyr som även fungerar på redan lackerad träpanel. Trots lacken på panelen ska man kunna få lite lasyrfeeling efter behandling.
I mitt fall tänkte jag lasera takpanelen i stugan för att få det lite ljusare i rummet. Det är en klarlackerad furupanel.
Någon som har erfarenhet och kan tipsa om ngt bra fabrikat?
I mitt fall tänkte jag lasera takpanelen i stugan för att få det lite ljusare i rummet. Det är en klarlackerad furupanel.
Någon som har erfarenhet och kan tipsa om ngt bra fabrikat?
Jajamen, jag laserade mitt gamla 70-tals paneltak för ett ½-år sedan med lysande resultat. Produkten heter Trip Trap Panel White. Jag tvättade bara av min lackade takpanel innan med lite målartvätt. Använd den som ger den vitaste nyansen, har för mig att den heter "extra white" eller något sådant. Det finns två olika varianter. Stryk 2 ggr om det är väldigt mörk panel, det var det hemma hos mig.
Jag köpte min färg på Silvan. Jag vet inte om den möjligtvis går att köpa någon annanstans ??? Den produceras i Danmark.
Jag köpte min färg på Silvan. Jag vet inte om den möjligtvis går att köpa någon annanstans ??? Den produceras i Danmark.
Klicka här för att svara