Hej! Vi har ett fritidshus i stort sett helt i lackerad furupanel, såväl väggar som tak.
Nu vill vi lasera det vitt istället, alltså inte täckande utan så att strukturen syns. Har hittat några gamla trådar här med bl.a. nån dansk lasyr som ska heta Trip Trap - men jag hittar den ingenstans om jag googlar på den.
Nån som har några bra råd och dåd?

/Kent

Du kommer inte att nå det resultat du vill ha om du laserar direkt på lacken, furun måste slipas trären först.

Jag kan rekommendera Herdins tak o panelvitt till taket i alla fall, det använder jag själv och är väldigt nöjd med resultatet. Dock vet jag ej om det passar så bra på väggar där man kan gå emot, då blir det nog lätt repor i lasyren men har inte testat så vet inte om det funkar.
http://www.herdins.se/sv/lasyr/herdins-tak--och-panelvitt-vit__154

Vet att både Alcro och Flügger har liknande produkter som herdins, bara o fråga på färghandeln om du inte vill använda herdins.

Mina föräldrar vet jag har vitlaserat en gammal klarlackad säng. Det gjorde de för 5-6 år sedan, den ser fin ut idag också. Och de använder den i stort sett varje natt:-) Men säkert är det så att hållfastheten blir bättre om lasyren appliceras på trärent.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.