Ringde Yale Doormann support, för det krånglar med att larma på? Det började nu närvdet blev kallare
Support kom till slut fram till att det är något med låsblecket men VAD???
Är det någon som har en idè till åtgärd???
Support kom till slut fram till att det är något med låsblecket men VAD???
Är det någon som har en idè till åtgärd???
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får nog utveckla dina problem lite. Går det att låsa men inte larma på? Eller fungerar låsningen men inte pålarmningen?
Nu har jag inget larm själv så jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag kan tänka mig att vid lyckad låsning så larmas det på? Vad händer om du låser med öppen dörr genom att trycka in den översta triggern i låshuset? Känns som en rätt enkel sak att utesluta låsblecket som problem men supporten på Yale ger jag efter gårdagens försök inte så mycket för...
Nu har jag inget larm själv så jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag kan tänka mig att vid lyckad låsning så larmas det på? Vad händer om du låser med öppen dörr genom att trycka in den översta triggern i låshuset? Känns som en rätt enkel sak att utesluta låsblecket som problem men supporten på Yale ger jag efter gårdagens försök inte så mycket för...
P PeeWee skrev:Du får nog utveckla dina problem lite. Går det att låsa men inte larma på? Eller fungerar låsningen men inte pålarmningen?
P PeeWee skrev:Du får nog utveckla dina problem lite. Går det att låsa men inte larma på? Eller fungerar låsningen men inte pålarmningen?
Förra gången jag ringde Yale Doorman så gick vi igenom låset och då sa support "Det er en feil i dørkarmen eller låseplaten, ingen feil i låsen" det var inte helt lätt att fårstå Norska när man kommer in på lite komplicerade saker. Idag ringde jag igen, och tillsammans med Yale Doorman support gjorde vi samma låstest och då konstaterades det att det är fel på låset! Han ombad mej gå till Bauhaus där jag köpte låste för 11/2 år sen och ta med mailet som han skickde mej "P PeeWee skrev:Du får nog utveckla dina problem lite. Går det att låsa men inte larma på? Eller fungerar låsningen men inte pålarmningen?
Ticket description:
Kunden har en lås som ikke lar seg låse. Når man prøver å låse døren så får man bare en feilmelding fra innside og utside. Vi gikk igjennom en låsetest men fikk da de samme feilmeldingen. Kontrollerte at medbringer er i riktig lengde, noe den er. Trolig defekt låskasse.
Solution:
Ber kunde henvende seg til forhandler der de kjøpte låsen fra for videre hjelp.
-SO
Yale Support Center
YaleSverige@assaabloy.com
www.yale.se
"
Men stort tack för ditt engagemang PeeWee, bättre än support…
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Enligt mailet så ska du ha en ny låskista,
inte nytt låsbleck.
inte nytt låsbleck.
Ja det stämmer, jag får nytt lås (låskista) det var inget som helst fel på låsblecket som den på support jag pratade med först, vår granne har exakt samma låsbleck, vi jämförde igår det syns ingen som hels skillnad på låsblecket. MEN vårt låsvred tar emot halvvägs när man öppnar från insidan, så där någonstans är felet!Härryda2015 skrev:
Tar det även emot om du har dörren på vid gavel och simulerar stängd dörr med fingret på förreglingskolven?Mc Tommy skrev:
Ja det stämmer, jag får nytt lås (låskista) det var inget som helst fel på låsblecket som den på support jag pratade med först, vår granne har exakt samma låsbleck, vi jämförde igår det syns ingen som hels skillnad på låsblecket. MEN vårt låsvred tar emot halvvägs när man öppnar från insidan, så där någonstans är felet!
Kan du förklara "tar emot" tydligare vad som avses?
Om du menar förregleringskolven den som sitter längst ner så "tar den emot" som den ska, och den lilla trekantiga tar emot normalt så man ser att låset kolven, den krokiga långa, andar ner ifrån, åker ut och "låser" det ser mellan dörrspringan och karmen MEN det går att öppna dörren både innefrån och utifrån (!)1 123abc skrev:
Nu kommer jag få ett nytt lås när jag demonterar det gamla, från Bauhaus, jag tar bara med mej brevet från Yale Doorman.
Med den lilla trekantiga kolven kan du simulera att dörren är stängd genom att hålla den intryckt med dörren på vid gavel och testa om det känns lika som med stängd dörr.
Detta gör man för att kontrollera om det felet ligger i låshuset eller dörrmiljön.
Detta gör man för att kontrollera om det felet ligger i låshuset eller dörrmiljön.
Ja, det varvdet som gjorde att support nr 2 omedelbart konstaterade att felet låg i låset inte inte i dörrmiljön!1 123abc skrev:
Oavsett om man hade dörren öppen eller stängd så visade sej felet vara detsamma, nu fick vi ett nytt Yale Doorman lås modell L3 men även det låset är inte helt perfekt, när man låser manuellt så varar inte vredet direkt det tar emot lite när man vrider och dörren öppnas inte, då får man vrida en gång till då öppnas det. Men vi köper det, jag orkar inte ta hit tekniker en gång till och byta låset för 3;e eller 4:e gången, jag tappar räkningen nu… Om jag kan rekommendera Yale Doorman L3, nej jag törs inte göra det….1 123abc skrev:
Hade liknande men bytte låsbläck till det som följde med istället för mitt gamla som såg ut som ditt. Då gick det att låsa enkelt. Låsregeln som inte går fritt misstänker jag.Mc Tommy skrev:
Oavsett om man hade dörren öppen eller stängd så visade sej felet vara detsamma, nu fick vi ett nytt Yale Doorman lås modell L3 men även det låset är inte helt perfekt, när man låser manuellt så varar inte vredet direkt det tar emot lite när man vrider och dörren öppnas inte, då får man vrida en gång till då öppnas det. Men vi köper det, jag orkar inte ta hit tekniker en gång till och byta låset för 3;e eller 4:e gången, jag tappar räkningen nu… Om jag kan rekommendera Yale Doorman L3, nej jag törs inte göra det….
Klicka här för att svara