Jag har en altandörr och skulle gärna vilja kunna öppna den med kod/nyckel utifrån.
Är det ens möjligt på denna dörr som nu bara har öppningshandtag på insidan?

På utsidan finns bara handtag för att greppa dörren, bakom det finns bara skruvhålen till det handtaget.
Dörren saknar alltså genomgående hål.
Kan den borras upp? Finns det elektronisk lösning som har motorn på insidan och inte kräver genomgående hål?
Altandörr med handtag på insidan, utan genomgående hål, synlig träveranda och möbler utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Altandörr med öppningshandtag på insidan och metallstång i karmen, sedd från utsidan, utan genomgående hål.
Skapa konto

Altandörr med handtag på utsidan och klistermärke med texten "ALERT".
Skapa konto

Har samma fundering så jag är intresserad av vad folk kommer med för förslag. Än så länge har jag bara fått fram att man måste byta dörr.

J jhall skrev:
Har samma fundering så jag är intresserad av vad folk kommer med för förslag. Än så länge har jag bara fått fram att man måste byta dörr.
Det var tråkigt att höra.

Finns det inget lås som har mekanismen på insidan men panel på utsidan?

vid samtal med en låsfirma här i stan ang denna fråga så sa de att det går ofta att lösa. Kostar ca 4000-5000:- priset beror lite på vad du har idag i dörren.

Demmpa Demmpa skrev:
Eventuellt kan följande fungera,
[länk]
Kan finnas andra liknande tvådelade elektroniska lås.
Sen finns det de med hub/router som kopplas till det egna LANet (nätverket) som gör att man kan låsa upp på distans.

Om det ska vara helt mekaniskt lås så är det byte av spanjoletten till en med låsmekanism i spanjoletten.
Den har genomgående hål tyvärr.

M manner skrev:
vid samtal med en låsfirma här i stan ang denna fråga så sa de att det går ofta att lösa. Kostar ca 4000-5000:- priset beror lite på vad du har idag i dörren.
Ja, man kanske får gå till en låsfirma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.