13 596 läst ·
23 svar
14k läst
23 svar
Lås till toalett?
Justera till slutblecket så ska det nog fungera.
Det räcker att man nuddar den så går det inte att låsa, spel finns mot lådbläcket, vänder man lås klacken fungerar det med mycket tryck. Samtliga dörrar har lätt späning när de är stängda.
Kolven går fullt ut, avlastat jag den så går det att låsa men lastas den på går det ej.
Den ska klara ett litet tryck om kolven bara är max ute och trycket är utifrån och inte trycker in kolven.
Om du har ett kraftigare listtryck eller att det spänner så brukar låshus 2016 fungera bättre men det är inte lika bra måttmässigt utan kräver ofta att ett nytt slutbleck monteras (vilket ofta följer med låset).
Jag hade justerat slutblecket då det verkar som om dörren spänner.
Om du har ett kraftigare listtryck eller att det spänner så brukar låshus 2016 fungera bättre men det är inte lika bra måttmässigt utan kräver ofta att ett nytt slutbleck monteras (vilket ofta följer med låset).
Jag hade justerat slutblecket då det verkar som om dörren spänner.
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Ja dörren spänner lite, men det lilla trycket måste väll låset klara? Vänder jag på klacken finns det stöd och det går att låsa vid högt tryck men då gunkar detinte för oss.
Köpte en kina kopia sv 2020 på jula, nu kan jag lutamig mot dörren och låsa. Skulle säga att det är antingen tillverknings fel eller konstruktions fel på de 2 ASSA 2020 jag köpt. Det fungerar med ASSA 404 på de 15 dörrar vi har och samtliga har lätt förspänning.
Tror de gort så för att inte få vibrationer i dörrarna, där vi bodde tidigare var dörrarna lite glappiga och vid plåst så skångrase toalett dörren vid blåst, och här har vi ett mycket mer utsatt läge.
Köpte en kina kopia sv 2020 på jula, nu kan jag lutamig mot dörren och låsa. Skulle säga att det är antingen tillverknings fel eller konstruktions fel på de 2 ASSA 2020 jag köpt. Det fungerar med ASSA 404 på de 15 dörrar vi har och samtliga har lätt förspänning.
Tror de gort så för att inte få vibrationer i dörrarna, där vi bodde tidigare var dörrarna lite glappiga och vid plåst så skångrase toalett dörren vid blåst, och här har vi ett mycket mer utsatt läge.
Redigerat:
Det ska fungera om trycket inte är för stort och fungerar det med kopian så ska abloy låshuset fungera.
Jag hade reklamerat låshusen och tagit pengarna tillbaka om du har ett fungerande lås från jula.
En del låshus med vridbar vändning på kolven är känsliga för åt vilket håll du vänder kolven åt så vi bekymmer vrid 360grader åt motsatt håll och se om det fungerar bättre.
Jag hade reklamerat låshusen och tagit pengarna tillbaka om du har ett fungerande lås från jula.
En del låshus med vridbar vändning på kolven är känsliga för åt vilket håll du vänder kolven åt så vi bekymmer vrid 360grader åt motsatt håll och se om det fungerar bättre.
Har studerat den lite till och finner att det förmodligen är en grad eller för små tolleranser i hålet för kolven som hindrar denna från att gå ut. Går att dra ut ca 1.5 mm och då funkar låset. Men den årkar inte ut av egen fjäderkraft.
Det blir att reklamera pga tillverkningsfel. Kina låset går ut långt från fasningen så risk för samma problem är mindre.
Båda ASSA är likadana.
Det blir att reklamera pga tillverkningsfel. Kina låset går ut långt från fasningen så risk för samma problem är mindre.
Båda ASSA är likadana.
Har du testat att vrida kolven 180 grader åt båda hållen och testat om det fungerar mellan vridningarna?
Det du beskriver nu låter som när kolven vridits år fel håll och fjädern då fastnat i kolven och nu inte trycker rätt.
Det du beskriver nu låter som när kolven vridits år fel håll och fjädern då fastnat i kolven och nu inte trycker rätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden