Har du fått svar på din fråga? Jag fick samma fel idag? Märkte ventilationen var avstängd o gick upp för o kolla. Då samma larm som ditt. När jag gick in på larm så satt det igång men vet inte riktigt varför. Har du fått svar? MvhJan Nissilä skrev:
Har fått samma fel jag med och ställer samma fråga om någon vet vad felet var.
Bägge fläktarna snurrar och remmen är hel och trumman snurrar. Den går någon timme innan allt slår av och kvitterar man larmet så startar allt igen.
Bägge fläktarna snurrar och remmen är hel och trumman snurrar. Den går någon timme innan allt slår av och kvitterar man larmet så startar allt igen.
Produkter som diskuteras: "fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej, har du lyckats lösa det? Jag har nämligen samma problem. Får minst 10 larm om dagen.H hans.p skrev:
HejS Sickan113 skrev:
Det var givaren som sitter vid trumman som känner av om den snurrar och hur fort. Den byttes och antingen var den defekt eller så var det glapp i kabeln/inkopplingen. De justerade även fästet så givaren hamnade närmare trumman. Nu har det funkat sedan dess.
Hasse
Hej,H hans.p skrev:
Tack för svar, jag testade att flytta givaren närmare trumman. Nu har ventilationen varit igång i en halvtimme utan att ha larmat, innan så kunde den bara vara igång i ett par minuter innan den började larma igen. Håller tummarna att detta håller nu!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden