Hejsan

någon som vet vad larmkod VVX är på en Fresh 110-se aggregat? provat nollställa men efter 20-30 sekunder stannar allt med detta larm.

tack på förhand
 
  • Display av Fresh 110-se aggregat som visar larmloggen med larmkoden VVX.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jan Nissilä Jan Nissilä skrev:
Hejsan

någon som vet vad larmkod VVX är på en Fresh 110-se aggregat? provat nollställa men efter 20-30 sekunder stannar allt med detta larm.

tack på förhand
Har du fått svar på din fråga? Jag fick samma fel idag? Märkte ventilationen var avstängd o gick upp för o kolla. Då samma larm som ditt. När jag gick in på larm så satt det igång men vet inte riktigt varför. Har du fått svar? Mvh
 
Har fått samma fel jag med och ställer samma fråga om någon vet vad felet var.

Bägge fläktarna snurrar och remmen är hel och trumman snurrar. Den går någon timme innan allt slår av och kvitterar man larmet så startar allt igen.
 
H hans.p skrev:
Har fått samma fel jag med och ställer samma fråga om någon vet vad felet var.

Bägge fläktarna snurrar och remmen är hel och trumman snurrar. Den går någon timme innan allt slår av och kvitterar man larmet så startar allt igen.
Hej, har du lyckats lösa det? Jag har nämligen samma problem. Får minst 10 larm om dagen.
 
S Sickan113 skrev:
Hej, har du lyckats lösa det? Jag har nämligen samma problem. Får minst 10 larm om dagen.
Hej

Det var givaren som sitter vid trumman som känner av om den snurrar och hur fort. Den byttes och antingen var den defekt eller så var det glapp i kabeln/inkopplingen. De justerade även fästet så givaren hamnade närmare trumman. Nu har det funkat sedan dess.

Hasse
 
H hans.p skrev:
Hej

Det var givaren som sitter vid trumman som känner av om den snurrar och hur fort. Den byttes och antingen var den defekt eller så var det glapp i kabeln/inkopplingen. De justerade även fästet så givaren hamnade närmare trumman. Nu har det funkat sedan dess.

Hasse
Hej,

Tack för svar, jag testade att flytta givaren närmare trumman. Nu har ventilationen varit igång i en halvtimme utan att ha larmat, innan så kunde den bara vara igång i ett par minuter innan den började larma igen. Håller tummarna att detta håller nu!
 
  • Gilla
hans.p
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.