2 674 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
larmkameror utomhus?
Min förståelse är att du får filma hur mycket du vill på din mark - Men det måste TYDLIGT makeras att kameraövervakning pågår och kamerorna får inte sträcka sig, med sitt seende, utanför tomtgränsen.
Inget tillstånd behövs för egen mark om jag tolkat reglarna rätt.
Mer info här; http://www.lansstyrelsen.se/stockho...n-information.aspx?keyword=övervakning+kamera
Vad gäller kameror så finns det en uppsjö;
- Trådlöst för WiFi
- Trådat för Ethernet
- Trådat för AV
- HD Kameror
- Zoom kameror
- Pan/Tilt
- Mörkerseeende Kameror
Samt med delar av ovanstående funktioner. Osv.
Spannet är stort och likaså priserna - Frågan är nog vad som är bäst för dig och hur du tänker dig din lösning.
Inget tillstånd behövs för egen mark om jag tolkat reglarna rätt.
Mer info här; http://www.lansstyrelsen.se/stockho...n-information.aspx?keyword=övervakning+kamera
Vad gäller kameror så finns det en uppsjö;
- Trådlöst för WiFi
- Trådat för Ethernet
- Trådat för AV
- HD Kameror
- Zoom kameror
- Pan/Tilt
- Mörkerseeende Kameror
Samt med delar av ovanstående funktioner. Osv.
Spannet är stort och likaså priserna - Frågan är nog vad som är bäst för dig och hur du tänker dig din lösning.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Ämnet flyttat hit.
Frågan om lämplig kamera bör nog tas i en separat tråd under teknik,
Frågan om lämplig kamera bör nog tas i en separat tråd under teknik,
Såvida man inte är hyresvärd, driver företag hemmifrån etc Då kan det gå under PuL
Annars är det nog grönt.
http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/kameraovervakning/
Annars är det nog grönt.
http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/kameraovervakning/
Klicka här för att svara
