2 493 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Larmfråga
Hej,
Jag har ett Teletec larm som tidigare var kopplat till ett larmbolag. Nu vill jag programmera om det så att det ringer upp min mobil (+ min fru + grannen) om larmet går istället. Jag förstår att man behöver installatörskoden för att komma åt funktionen 'byte av uppringningsnummer'. Någon som har koden liggande, kan skicka den till mig?
(Jag har försökt med defaultkoder men det funderar inte.... förmodligen är koden bytt av larmfirman som satte upp larmet för många år sen.)
Tack på förhand!
Jag har ett Teletec larm som tidigare var kopplat till ett larmbolag. Nu vill jag programmera om det så att det ringer upp min mobil (+ min fru + grannen) om larmet går istället. Jag förstår att man behöver installatörskoden för att komma åt funktionen 'byte av uppringningsnummer'. Någon som har koden liggande, kan skicka den till mig?
(Jag har försökt med defaultkoder men det funderar inte.... förmodligen är koden bytt av larmfirman som satte upp larmet för många år sen.)
Tack på förhand!
Tror knappast någon här på forumet kan veta vilken kod larmfirman har satt? Det kan gå att göra en factory reset (googla på ditt larms namn och "factory reset" ) men då återställer du alla inställningar. Dvs alla detektorer, paneler osv måste programmeras in på nytt. Så det enklaste är nog att begära ut koden från larmfirman som satt den.
Jag frågade och de vill inte ge mig koden. De påstår att den fyrsiffriga koden används av många installatörer och att de inte får ge ut den (tror jag inte på). Jag har ett Teletec 1580 larm med en rörelse/rökdetektor och en kännare vid dörren + knappsats. Är det enkelt att programmera om detta larmet (+enkelt att lägga till några fler sensorer, en siren)?
Fast det är väl inte otroligt om det vore så att larmfirman använder samma kod på allt de installerar; enkelt för dom. Även om det inte borde vara så.ByggarChris skrev:Jag frågade och de vill inte ge mig koden. De påstår att den fyrsiffriga koden används av många installatörer och att de inte får ge ut den (tror jag inte på). Jag har ett Teletec 1580 larm med en rörelse/rökdetektor och en kännare vid dörren + knappsats. Är det enkelt att programmera om detta larmet (+enkelt att lägga till några fler sensorer, en siren)?
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Det är enkelt att programera...
Antar att det är ett DSC PC1580 du har (Teletec tillverkar inga egna larm utan är generalagent för DSC)? Manualen hittar du här: http://www.walkerhomesecurity.com/h...1-1c_im_eng_int_scandinavia_29003247_r000.pdf
Hur man gör factory reset står på sidan 25.
Har du otur har de låst möjligheten att göra en hw reset och då måste du ha koden. Du får helt enkelt be att de kommer ut och sätter om den om de inte vill ge dig den nuvarande.
Hur man gör factory reset står på sidan 25.
Har du otur har de låst möjligheten att göra en hw reset och då måste du ha koden. Du får helt enkelt be att de kommer ut och sätter om den om de inte vill ge dig den nuvarande.
Redigerat:
Klicka här för att svara