Funderar på hur man kan lösa installationen av ett larm
Huset sitter ihop med garaget och man kommer in i huset från garaget via en dörr till grovköket.
Nu vill jag ha huset & garaget larmat,
men när jag använder motordrivna garageportsöppnaren så vill jag att endast garaget larmas av.
(2st magnetkontakter i garaget, ytterdörr + porten)
Tanken är att ha en manöverpanel innanför grovköksdörren och en innanför ytterdörren där man kan larma av huset.
Någon som vet hur man brukar koppla samman garageportsöppnare och larm?