2 223 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Larma av DSC-larm i datorn.....
Du har ett av de bästa och mest tillförlitliga larmen som någonsin konstruerats av människohand. imho.
Nu vill du alltså i princip sätta en tryckknapp med texten "larma av här" utanför entredörren? Ok, jag ska inte lägga mig i, vill bara be dig att tänka till om det är jätteklokt?
Nej. Det finns inget färdigt enkelt paket som gör det du vill. Maxsys, som man brukar kalla serien är ett ganska gammalt, med dagens uppkopplade iphone-ögon sett, larm.
Om du vill och har mycket tid, vilja att lära och kunskap, eller beredd att skaffa dig, kan du göra det du vill med lite kodknackande och en T-Link modul. (googla)
Det finns ju de som tycker det är jättebra att larma på och av via en iphoneapp också. No pun intended.
Nu vill du alltså i princip sätta en tryckknapp med texten "larma av här" utanför entredörren? Ok, jag ska inte lägga mig i, vill bara be dig att tänka till om det är jätteklokt?
Nej. Det finns inget färdigt enkelt paket som gör det du vill. Maxsys, som man brukar kalla serien är ett ganska gammalt, med dagens uppkopplade iphone-ögon sett, larm.
Om du vill och har mycket tid, vilja att lära och kunskap, eller beredd att skaffa dig, kan du göra det du vill med lite kodknackande och en T-Link modul. (googla)
Det finns ju de som tycker det är jättebra att larma på och av via en iphoneapp också. No pun intended.
OK, tackar! Tanken var att bara "spegla" larmpanelen i datorn så man va tvungen att trycka in kod som vanligt. Tänkte om det gick att använda Maxsys egna kabel och programvara men det verkar inte vara så enkelt alltså....
Tanken var att jag skulle få all info om husets status dvs värmepump, ström etc samt larma av/på i samma terminal dvs en touchskärm med inbyggd dator som jag har...... Någon mer måste väl ha lekt med tanken?
Klicka här för att svara