Sveriges Säkerhetstjänst, säger sig inte känna till LHD8003...
Gripen Guard är Gripens egna och är utvecklat i Sverige och är det enda originalet, om det finns kopior är dessa säkerligen med andra språk och helt annan mjukvara

Får se om man ska våga beställa och testa, eller kolla efter nåt annat.
Svårt att hitta omdömen på det larmet. Har bara lyckats hitta nån enstaka.
LHD8003, är det en hel del tyskar osv som är nöjda med. Men är ju tydligen inte samma sorts larm, trots likadant utseende, så kan inte gå på de omdömena...

Skulle iaf behöva trådlöst till garaget, men i huset går det att använda trådbundet, om det skulle behövas.

Paradox sensorer fanns billigt på aliexpress, om det är samma som du menar.
Vad för larmenhet rekommenderas till dessa?

Jag kanske skulle satsa på nån av dessa från England istället?
Visonic-PowerMaster-30
Visonic-PowerMaster-10
Visonic-PowerMaster-Complete

o sen utöka efter behov med olika sensorer.. Blir det för hög kostnad till o börja med, så får ja väl köpa lite då o då, tills jag är nöjd. :)

Vad tror ni om dessa rörelsesensorer?
http://www.ebay.co.uk/itm/Visonic-P...566976?hash=item2a5b404c80:g:MskAAOSw9mFWNkCf

123abc skrev:
Det är ett kinesisk larm LHD8003 av tillverkaren Shenzhen Longhorn Security Technology Co., Ltd.
Jag känner inte till larmet i sig och antar att det är bättre än inget men personligen hade valt ett mer etablerat larmsystem av en mer beprövad tillverkare.
Att ett larm inte falsklarmar behöver inte betyda att produkten är bra och den kanske inte larmar när den borde.
Vill du ha ett helt trådlöst larm så blir det en bra bit över rekommenderade prisklassen med detektorer som klarar av djur bättre än de billiga maskade rörelsedetektorerna.
Om du använder en hybridcentral med trådbundna husdjursimmuna detektorer så kanske det går att komma närmare de priser du efterfrågar.
I övrigt så skulle du få den absolut bästa lösningen med ett trådbundet system.
Om dina djur endast håller golvet så är det inget speciellt men om de klättrar och far rundor när du inte är hemma så krävs antingen bättre detektorer eller så får du skippa rörelsedetektorer där djuren far rundor.

Edit: lägger till produkt exempel på bra husdjursimmun rörelsedetektor.
När det gäller bra husdjursimmuna rörelsedetektorer så rekommenderar jag paradox t.ex DG75 (finns även korridor lins om det behövs).
Då spelar det ingen roll hur djuren rör sig i bevakningsområdet eller om katterna klättrar på väggar och möbler (jag har använt denna där katterna faktiskt klättrade på väggarna).
Personligen anser jag att paradox digitala husdjursimmuna detektorer spelar i en egen liga om du jämför med andra tillverkare.
www.paradox-security.se/res/Manualer/digigardsvensk.ppt
[länk]
Om du har en verktygsbod eller ej uppvärmd uteplats så är DG85 ett bra alternativ.
[länk]
Dessa 2 finns även i trådlösa varianter (MG-PMD75, MG-PMD85W) som fungerar med Paradox trådlösa system (även NV35M men den har jag inte sett säljas i sverige).
Paradox har även mer avancerade rörelsedetektorer som t.ex NVX80 om någon har högre krav på detektering.
[länk]
[länk]

D
Paradox tillverkas i Kanada, 85an i Taiwan och inte i några kinesiska fabriker. Skulle hålla mig till ebay...

Jag kan rapportera att jag kör verisure med husdjursinställning. Och de katter vi haft hemma 4kg/7kg har aldrig löst ut rörelsedetektorerna.

louksor skrev:
Sveriges Säkerhetstjänst, säger sig inte känna till LHD8003...
Gripen Guard är Gripens egna och är utvecklat i Sverige och är det enda originalet, om det finns kopior är dessa säkerligen med andra språk och helt annan mjukvara

Får se om man ska våga beställa och testa, eller kolla efter nåt annat.
Svårt att hitta omdömen på det larmet. Har bara lyckats hitta nån enstaka.
LHD8003, är det en hel del tyskar osv som är nöjda med. Men är ju tydligen inte samma sorts larm, trots likadant utseende, så kan inte gå på de omdömena...

Skulle iaf behöva trådlöst till garaget, men i huset går det att använda trådbundet, om det skulle behövas.

Paradox sensorer fanns billigt på aliexpress, om det är samma som du menar.
Vad för larmenhet rekommenderas till dessa?

Jag kanske skulle satsa på nån av dessa från England istället?
Visonic-PowerMaster-30
Visonic-PowerMaster-10
Visonic-PowerMaster-Complete

o sen utöka efter behov med olika sensorer.. Blir det för hög kostnad till o börja med, så får ja väl köpa lite då o då, tills jag är nöjd. :)

Vad tror ni om dessa rörelsesensorer?
[länk]
Där ser man LHD8003 finns även med svenskt språk men det kanske inte är samma produkt trots likheterna.
Jag vet en tillverkare av passersystem som skickade felaktig firmware till fabriken i kina för att undvika kopior och sedan bytte firmware i sverige (han förklarade att de var tvungna att skicka firmware till kina).

Angående paradox detektorerna på aliexpress så kan jag inte svara på om de är samma då jag endast använt originalet och finner det väldigt prisvärt.
Fördelen med paradox är att djuren kan springa och hoppa i hela upptagningsområdet utan att det falsklarmar, jag anser att det är marknadens bästa husdjursimmuna rörelsedetektorer.
Om dina djur håller sig på låg höjd så fungerar de flesta husdjursimmuna rörelsedetektorer men om de klättrar på höjder över tillverkarens specifikation eller egen maskning inom detektorns upptagningsområde så kommer de sannolikt att utlösa ett larm.

Även jag har bra erfarenhet av Paradox DG75 och katter.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.