264 läst ·
3 svar
264 läst
3 svar
larm kort drifttid Nibe 2120 VVM320
Var hos en kund med återkommande larm för kort drifttid kompressor.
Huset är 1 plans 60-70 tals villa med radiator och panna i källaren. Kurvan 7.
Kopplade los utedelan och spolade utifrån in, radiator för radiator. Vattnet var kolsvart men det var ingen problem med spolningen.
Satt in ett magnetfilter och tvångstyrade både cirkpumper som lät bra. Fyllde och luftade rejält.
Kunden skickar sms att larmet dyk upp igen under natten.
Funderar över om trots att laddpumpen går att ledningen är slamfylld eftersom den sitter undertill.
Vad finns mer man kan kolla på?
Huset är 1 plans 60-70 tals villa med radiator och panna i källaren. Kurvan 7.
Kopplade los utedelan och spolade utifrån in, radiator för radiator. Vattnet var kolsvart men det var ingen problem med spolningen.
Satt in ett magnetfilter och tvångstyrade både cirkpumper som lät bra. Fyllde och luftade rejält.
Kunden skickar sms att larmet dyk upp igen under natten.
Funderar över om trots att laddpumpen går att ledningen är slamfylld eftersom den sitter undertill.
Vad finns mer man kan kolla på?
Trycket var bra. som sagt jag tömde systemet, spolade med blandningskärlet och fyllde på nytt.DonPablo skrev:
Termostater är öpnnar och kurvan 7 i ett 60-70 tals villa borde vara bra. Pumpen har gått bra i 5-6 år men nu kommer problem.
Är dålig på dessa lvvp men hur många cirkpumpar finns det ? Går det att lägga så att det är kontinuerlig drift på dom?
Tänkte om någon av dom kärvar, köra kont drift i någon dag, om problemet försvinner, är ju det problemet.
Det är inte så att "någon" råkat ändra max framledning eller liknande i pumpen?
Tänkte om någon av dom kärvar, köra kont drift i någon dag, om problemet försvinner, är ju det problemet.
Det är inte så att "någon" råkat ändra max framledning eller liknande i pumpen?
Klicka här för att svara