Försöker få en Galaxy (16+) att ringa upp modempool och sända sms-larm med bredbandstelefoni från BBB.
Vet att jag har kopplingston och linje in i larmet och jag hör också att larmet ringer (eller i alla fall försöker ringa).
Har varit tvungen att ta bort linjefel helt både kopplingston och lågvolt då linjen inte beter sig som en analog telefon i annat än att den ger en ton när man lyfter luren.
Jag har inte med "vänta på kopplingston" någonstans utan i princip ska larmet lyfta och ringa i blindo.
Fungerar inte det?
Har naturligtvis programmerat mobilnummer, kund, trigg och modempoolsnummer.
Det är inte första Galaxyn jag lägger mot sms men det är den första på bredbandstelefoni.

Jag vet att detta är en gammal tråd, men nu när jag själv är lite inne på att köpa en Galaxy Dimension så undrar jag om du fått igång denna eller om någon anna vet om det är några problem med IP-telefoni och galaxys SMS?

/JImmy

Nej, jag har inte knäckt nöten än.
Har fått den att ringa till min mobil m.h.a. den sk. "hempip" funktionen så det är egentligen alltså inga problem att ringa ut. Ska laborera lite mer med detta, jag kan återkomma när (vägrar skriva om) jag fått ordning på det.

Har du fått ordning på det?

Ja det fungerar nu.
Jag hade i praktiken lagt ner men sen gick det ett larm som jag fick på SMS och det har fungerat sedan dess.

Något att tänka på? Tänkte börja med samma sak nu.

Nej, inte annat än det jag skrivit i den inledande tråden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.