2 694 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
laptop stänger av sig själv
Hej på er
Mina barn har var sin laptop , som jag kopplat in extern skärm,mus,tangentbord på.
Jag har försökt få till det med viloläge,strömsparläge osv. så att de inte ska behöva slå på datorn med power knappen utan bara trycka på tangentbordet/mus.
Jag får det inte att fungera,
de måste alltid ta fram datorn ( som står på en hylla under skrivbordet) och starta med strömbrytaren.
Vilka inställningar ska jag göra ?
Anders
Mina barn har var sin laptop , som jag kopplat in extern skärm,mus,tangentbord på.
Jag har försökt få till det med viloläge,strömsparläge osv. så att de inte ska behöva slå på datorn med power knappen utan bara trycka på tangentbordet/mus.
Jag får det inte att fungera,
de måste alltid ta fram datorn ( som står på en hylla under skrivbordet) och starta med strömbrytaren.
Vilka inställningar ska jag göra ?
Anders
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 194 inlägg
Mac, Windows, Linux/Unix?
Har du kopplat mus/tgb via en USB-hub? Prova utan isåfall.
Jag skulle också kontrollera inställningarna i BIOS och sen stänga av viloläge och hibernate helt, och bara låta datorn stänga av diskarna och släcka skärmen efter en tids inaktivitet.
Jag skulle också kontrollera inställningarna i BIOS och sen stänga av viloläge och hibernate helt, och bara låta datorn stänga av diskarna och släcka skärmen efter en tids inaktivitet.
Hej,
Snabbast vore att via Start - Kontrollpanelen - Energialterntiv välja Schema: "Hög prestanda" kan ibland finnas under 'Visa ytterligare teman".
Då ska inte datorn stänga av sig under några omständigheter. Så har jag på min stationära dator.
Snabbast vore att via Start - Kontrollpanelen - Energialterntiv välja Schema: "Hög prestanda" kan ibland finnas under 'Visa ytterligare teman".
Då ska inte datorn stänga av sig under några omständigheter. Så har jag på min stationära dator.
Inställningarna i BIOS är första anhalten att kolla. Brukar finnas inställningar för att låta USB-enheter väcka datorn. Även inställningar för veckning från tangentbord.
Strömsparläge är ju lite mindre avstängt än viloläge så prova det först.
Kolla även i enhetshanteraren under tangentbord om du hittar "Tillåt att den här enheten tar datorn ur vänteläge" (Lite lustigt eftersom vänteläget inte längre finns i Windows 7. Lata översättare
) Den ska vara ibockad.
Strömsparläge är ju lite mindre avstängt än viloläge så prova det först.
Kolla även i enhetshanteraren under tangentbord om du hittar "Tillåt att den här enheten tar datorn ur vänteläge" (Lite lustigt eftersom vänteläget inte längre finns i Windows 7. Lata översättare
Redigerat:
Klicka här för att svara