en favoritsida som jag ofta besöker!! elprylar från förr har en själ, de är mer levande på nåt sätt. plastjoxet nuförtiden får aldrig samma "status"
Annars har du ju http://www.elmuseum.se/ , John Eklunds Elektriska Museum som jag brukar besöka ofta.
Gillar hela hans samling, och även hans passion för gammalt elmaterial.
Gillar hela hans samling, och även hans passion för gammalt elmaterial.
kunde bara inte låta bli att köpa emaljskylten och den udda strömbrytaren!! http://www.blocket.se/vi/16447831.htm?ca=16_s&last=1
skylten satte jag där det en gång suttit en likadan på mitt hus vid inkommande matning.
tycker precis som john eklund och pär wendt att dåtidens material var mycket vackrare, man tänkte på att det inte kunde se ut hursomhelst, och gediget var det ju också, tjockt gjutjärn, och porslinet tål ju UV-ljus till skillnad från plast.
sen att sånt material inte är fullt så säkert kan väl även jag hålla med om.
man kan ju faktiskt nyinstallera en knoppledningsinstallation och tänka på säkerheten, transformera ner, en JFB efter trafon, inte sätta knoppledning där ungar kommer åt osv.
skylten satte jag där det en gång suttit en likadan på mitt hus vid inkommande matning.
tycker precis som john eklund och pär wendt att dåtidens material var mycket vackrare, man tänkte på att det inte kunde se ut hursomhelst, och gediget var det ju också, tjockt gjutjärn, och porslinet tål ju UV-ljus till skillnad från plast.
sen att sånt material inte är fullt så säkert kan väl även jag hålla med om.
man kan ju faktiskt nyinstallera en knoppledningsinstallation och tänka på säkerheten, transformera ner, en JFB efter trafon, inte sätta knoppledning där ungar kommer åt osv.
Den och mycket annat finns här:
http://www.qvarnarp.com/emalj.html
Den kostar en slant iofs, men kvalité kostar.
http://www.qvarnarp.com/emalj.html
Den kostar en slant iofs, men kvalité kostar.
2st beställda!!
Skulle kanske tänkt på det innan jag postade 
