1 510 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Långpass renovering
Hej
Köpt nytt hus som ska renoveras. Vill egentligen inte snåla på verktyg men hur står sig Hultafors SM 180 jämfört med deras HV 180 och även MST 180?
SM 180 är egentligen det enda jag kan köpa i butik. De andra måste skickas efter då de ej finns i närheten av var jag bor...
Har MST 180 på jobbet och tycker mest den är krånglig då bubblan är så himla "flytande"
Köpt nytt hus som ska renoveras. Vill egentligen inte snåla på verktyg men hur står sig Hultafors SM 180 jämfört med deras HV 180 och även MST 180?
SM 180 är egentligen det enda jag kan köpa i butik. De andra måste skickas efter då de ej finns i närheten av var jag bor...
Har MST 180 på jobbet och tycker mest den är krånglig då bubblan är så himla "flytande"
Vet man att man skall renovera och jobba på mycket, har jag svårt att se någonting mer vettigt än Libella med flera olika skenor. Fantastiskt mångsidigt, användbart och stryktåligt.
Om det har någon mikrometers sämre precision är det så lite att det åtminstone inte påverkar mig
Är det just ett långpass tycker jag de flesta billigare typ Biltemas fungerar... men så får man väl inte säga här
Om det har någon mikrometers sämre precision är det så lite att det åtminstone inte påverkar mig
Är det just ett långpass tycker jag de flesta billigare typ Biltemas fungerar... men så får man väl inte säga här
Ja har kikat lite på libellan också. Verkar absolut mångsidigt m.m men jag känner mig själv ganska så väl och kommer störa mig på att byta skenor fram och tillbakaF F_man skrev:Vet man att man skall renovera och jobba på mycket, har jag svårt att se någonting mer vettigt än Libella med flera olika skenor. Fantastiskt mångsidigt, användbart och stryktåligt.
Är det just ett långpass tycker jag de flesta billigare typ Biltemas fungerar... men så får man väl inte säga här![]()
Kanske ska ta mig en riktig funderare dock.
Kört med mst 180 passet på jobbet idag (jobbar som rörmokare) och det svänger ju fram å tillbaka så man blir åksjuk när man kollar på bubblan
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Efter att ha använt mst180 pp jobbet i många så föll det naturligt för mig att även ha ett sånt hemma för dom lite mer delikata sakerna.
Men man får välja pass efter vad man ska göra, ett hv180 för att regla en innervägg medans man väljer mst'n för att väga av golvåsarna.
Men ska du bara ha ett pass så säger jag mst och sen komplettera med ett 120 pass typ hv120 för dom enklare jobben där någon mm inte spelar roll.
Men man får välja pass efter vad man ska göra, ett hv180 för att regla en innervägg medans man väljer mst'n för att väga av golvåsarna.
Men ska du bara ha ett pass så säger jag mst och sen komplettera med ett 120 pass typ hv120 för dom enklare jobben där någon mm inte spelar roll.
Klicka här för att svara