Tänkte lägga om mitt tak på fritidshuset. Det blir spånt/takpapp och plåttak som ser ut som tegeltak. Framöver ska även fasaden bytas och tilläggsisoleras (ca 100-120 mm). Kanske måste jag justera takutsticket, och då är det ju lämpligt att jag tar med det i beräkningarna redan nu.
Finns det några rekommendationer hur mycket takfoten ska sticka ut från yttervägg?
Några tips på hur man förlänger takstolarnas utstick lämpligast/enklast?
Finns det beskrivningar som visar hur det ska gå till?
Något man ska se upp eller tänka på?
Mvh
Michael