1 125 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Längd på rör till spiskåpa?
Har tänkt installera en sådan här spiskåpa i vårat kök:
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...a-franke-stil-782-10-lagenhet/p-720533-562186
Står att höjden är 100cm så röret är väl runt 90 vilket skulle gör att den hamnar på tok för lågt i vårat kök. Någon som vet ifall rören brukar vara av "teleskop-modell" och därmed ha justerbar längd eller brukar man få kapa till röret själv?
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...a-franke-stil-782-10-lagenhet/p-720533-562186
Står att höjden är 100cm så röret är väl runt 90 vilket skulle gör att den hamnar på tok för lågt i vårat kök. Någon som vet ifall rören brukar vara av "teleskop-modell" och därmed ha justerbar längd eller brukar man få kapa till röret själv?
Husägare
· HISINGS BACKA
· 175 inlägg
Tänk på att kåpan på bilden är 90 cm bred. Här är bild på den 60-breda hämtat från hemsidan (om det är den bredden ni ska ha), där är även måttskissen med.
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-980_detail.html
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-980_detail.html
Klicka här för att svara