Hej hade tänkt att byta altandörr snart. Har Kattlucka i den, som jag måste flytta över. Den kommande dörren blir en med 3 glas fönster, så den är ju inte öppningsbar/delbar. Ska man såga från 2 håll, eller fungerar det att såga med ett längre blad som ex https://www.proffsmagasinet.se/mask...ad/milwaukee-t344d-sticksagsblad-5-pack-155mm.
Eller är risken stor att bladet kommer skeva/flexa ?
Sett att Mafell har blad som är typ dubbla blad i ett. Men det verkar bara passa till just dom sågarna.?
Finns det någon annan tillverkare som gjort något liknande som passar till standard T fäste ?
 
Jag har Bosch T345XF blad, som när bladet är max indraget sticker ut 75 mm.
De har aldrig varit för korta eller vinglat för mig.
Skall jag skicka dig ett par blad?
 
Tack det var jätte snällt av dig, :love:
Men jag passar på att handla lite andra småsaker samtidigt.
Tror den längden kan räcka, kollade gamla dörren, den är 85mm på tjockaste stället.
sen brukar det ju vara nån cm grundare i mitten.
 
A Aeroabuser skrev:
Tror den längden kan räcka, kollade gamla dörren, den är 85mm på tjockaste stället.
Oj då! Vår dörr är bara 63 mm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.