SBH skrev:
finns 300mm förlängare har för mig det finns längre.
men ett 900mm långt hål kan bli riktigt jobbigt en del proffs vill inte ens göra över 500mm
villken slogan! "Hur djupt hål vill du ha? Vi har inga gränser!"
sen kommer gubbarna med julaprylar och förlägnare, haha! no offense Johan :D
 
Hyreslandslaget hade ut en best tillverkad av husqvarna. Totalt djup med förlägnare blev 1050 :thumbup:
off to it then!
 
tommib
Berätta gärna hur det gick! Med bilder :)
Av en händelse kommer jag sannolikt ha behov av ett betonghåltagningsproffs inom någon slags framtid, kan du rekommendera någon?
 
Det finns långa borr! Sök på kärnborr på blocket. Någon i Skåne säljer olika typer. men sedan behöver du ju en maskin också...
 
tommib skrev:
Berätta gärna hur det gick! Med bilder :)
Av en händelse kommer jag sannolikt ha behov av ett betonghåltagningsproffs inom någon slags framtid, kan du rekommendera någon?
Allright, jag kom igenom!

Maskin med 61mm kärnborr på.

2.2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog ut första 400 så jag kunde sticka in borret och skruva på förlängaren.

2.3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förlängaren gav totalt 1050

2.4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skönt att slippa bila upp ett hål som passar bilmaskinen!
Blev perfekt, prickade tillochmed rätt på andra sidan...
 
  • 2.5.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
randomkaka och 3 till
  • Laddar…
Tips för att pricka rätt om man ska in djupt är att noggrant mäta in höjderna med en linjelaser,jag har en bosch 360. Sen är det till att mäta från vägg eller dörröppning så man hamnar rätt på linjen.

För att styra in kärnborren i väggen använde jag skorna och höll den på plats. Man kan även kapa en plyfabit och såga ur som ett V i mitten att ha som anhåll.
När man väl kommit in går det stadigt...
 
tommib
Snyggt! Hade det varit hemma hos mig hade jag dock varit lite ledsen för att du inte skyddade golvet i rummet bredvid ;)
Är det värmepumpsinstallation?

Bra tips för oss hempulare, även om detta är något jag inte skulle våga mig på....
 
tommib skrev:
Snyggt! Hade det varit hemma hos mig hade jag dock varit lite ledsen för att du inte skyddade golvet i rummet bredvid ;)
Är det värmepumpsinstallation?

Bra tips för oss hempulare, även om detta är något jag inte skulle våga mig på....
Det är fram och returledning till golvvärme som ska dras, håller på att renovera källarplanet :thumbup:
Allt ska rivas så det får stänka...

Inget är omöjligt att laga, prova på du :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.