9 557 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Lång borr/kärnborr
HålborrsonaniSBH skrev:
http://www.auskut.com.au/online_sho...bCatID=18&sort=ProductSort&WADbSearch1=Submit
Rätt saker finns. Får ringa runt till uthyrarna imorgon...
Hyreslandslaget hade ut en best tillverkad av husqvarna. Totalt djup med förlägnare blev 1050 
off to it then!
off to it then!
Det finns långa borr! Sök på kärnborr på blocket. Någon i Skåne säljer olika typer. men sedan behöver du ju en maskin också...
Allright, jag kom igenom!tommib skrev:
Maskin med 61mm kärnborr på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog ut första 400 så jag kunde sticka in borret och skruva på förlängaren.
Logga in
Skapa konto
Förlängaren gav totalt 1050
Logga in
Skapa konto
Skönt att slippa bila upp ett hål som passar bilmaskinen!
Blev perfekt, prickade tillochmed rätt på andra sidan...
Redigerat:
Tips för att pricka rätt om man ska in djupt är att noggrant mäta in höjderna med en linjelaser,jag har en bosch 360. Sen är det till att mäta från vägg eller dörröppning så man hamnar rätt på linjen.
För att styra in kärnborren i väggen använde jag skorna och höll den på plats. Man kan även kapa en plyfabit och såga ur som ett V i mitten att ha som anhåll.
När man väl kommit in går det stadigt...
För att styra in kärnborren i väggen använde jag skorna och höll den på plats. Man kan även kapa en plyfabit och såga ur som ett V i mitten att ha som anhåll.
När man väl kommit in går det stadigt...
Snyggt! Hade det varit hemma hos mig hade jag dock varit lite ledsen för att du inte skyddade golvet i rummet bredvid 
Är det värmepumpsinstallation?
Bra tips för oss hempulare, även om detta är något jag inte skulle våga mig på....
Är det värmepumpsinstallation?
Bra tips för oss hempulare, även om detta är något jag inte skulle våga mig på....
Det är fram och returledning till golvvärme som ska dras, håller på att renovera källarplanettommib skrev:
Allt ska rivas så det får stänka...
Inget är omöjligt att laga, prova på du
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden