Hej, vilket borr föredrar / använder ni vid dragning av tomrör 16 mm genom träreglar?
Jag har några att dra igenom och endast undantag när det går att dra bakom hos mig.
För att undvika frågan om jag får dra rör eller inte så kan vi säga att det är högtalarkabel som ska dras i rören.
Med vänlig hälsning,
Rickard
Jag har några att dra igenom och endast undantag när det går att dra bakom hos mig.
För att undvika frågan om jag får dra rör eller inte så kan vi säga att det är högtalarkabel som ska dras i rören.
Med vänlig hälsning,
Rickard
En Irwin borr är för mig synonymt med flatborr, det var namnet jag en gång på stenåldern fick lära mig. Sedan har det kommit div modeller av samma fabrikat men det är Flatborren som gäller.riob skrev:
Eller centrumborr.E elmont skrev:
Tre namn på samma typ av borrstål.
Alla elektriker jag träffat kallar det av någon anledning Irwinborr. Oavsett ålder.
Använder alltid centrumborr, billigt och enkelt. Kan bytas så fort dom blir slöa eftersom dom är billiga.
Produkter som diskuteras: "Hole in one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Vi kanske tillhör olika generationer. När jag var i byggsvängen "Tremkade" man när man fogade mjukfog och en cirkelsåg benämndes "Skilsåg". Fein, Festool och Hole in one, var då helt okända märken.F fribygg skrev: