Vi fick låna 2,5 med en inkomst på ca 34500 netto. 2 vuxna och 4 barn.
Hadde ett billån på 12000 som de ville att vi skulle betala av.Ska göra en hel del själv i huset som anses som insatts.Bor idag i en hyresfastighet med en hyra på 8500 pengar som vi aldrig kommer att kunna använda i framtiden.
Vårt hus blir en investering för framtiden både till pensionen och att säkra ett arv till barnen.

Jag fick själv låna 1,8M med ett barn och inkomst lite över genomsnittet.
Men hon på banken har varit min kontakt i flera år så det var inga problem.

maggiem skrev:
Men hon på banken har varit min kontakt i flera år så det var inga problem.
tror inte det spelar någon roll om ni så sover i samma säng, görs bedömningen att man inte klarar att betala så får man inget lån, det hela går ju inte ut på att "fixa" sig ett lån, det kan ju tvärtom bli en fälla.

Nja, ok, jag har inte försökt "mixa mig ett lån", jag fick det och hon tyckte inte det var någon problem, ja tom kunde få låna mer .
Vad jag däremot tycker är lite konstig är att man kan låna så mycket som ensamstående. Alltså banken borde väl vara lite försiktig med sånt, eller? Nu är jag ganska försiktig själv och har koll på min ekonomi, men ändå...
Och jag håller så klar med dig att det kan bli en fälla, och tycker att banken skall i alla fall försöka att inte uderlätta för folk att gå i fällan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.