Hej.
Jätte nöjd med 2 eltekniker som hjälpte oss under renoveringen med att drag el i rum som var färdigställda.
Även 2 nya elskåp och jordfelsbrytare. Fakturan på 50K, betald och klart. Alla nöjda.
Ny har en av dem 2 slutat på firman och den andra har ingen tid längre.
Då 'kopierade' jag dragning av el från sovrummet till ett annat rum. Likadana uttag, kabel, letti, toppklämmor.
Bara en skillnad. I sovrummet har vi ett lamputtag med krok, mitt i rummet. I det andra rummet har vi en s.k. plafondlampa och därför ingen plats mellan taket och lampan annat än en kabel.
Hur brukar man göra där? Drag fram kabeln till bakom lampan eller ett lamputtag på väggen och sen en mindre sladd till lampan?
Jag vill gärna göra rätt.
Tack.
Mvh /Eric
Jätte nöjd med 2 eltekniker som hjälpte oss under renoveringen med att drag el i rum som var färdigställda.
Även 2 nya elskåp och jordfelsbrytare. Fakturan på 50K, betald och klart. Alla nöjda.
Ny har en av dem 2 slutat på firman och den andra har ingen tid längre.
Då 'kopierade' jag dragning av el från sovrummet till ett annat rum. Likadana uttag, kabel, letti, toppklämmor.
Bara en skillnad. I sovrummet har vi ett lamputtag med krok, mitt i rummet. I det andra rummet har vi en s.k. plafondlampa och därför ingen plats mellan taket och lampan annat än en kabel.
Hur brukar man göra där? Drag fram kabeln till bakom lampan eller ett lamputtag på väggen och sen en mindre sladd till lampan?
Jag vill gärna göra rätt.
Tack.
Mvh /Eric
Jag tror också att vi var klart interesantare med en faktura av 50K under uppbyggnad än nu, när vi börjar med 0 och det bara är lite kabeldragning. Jag kollade med andra firmor imorse, och skulle behöva vänta tills april/maj innan det fanns tid. Då har man inget val än att själv 'hjälpa till'.eavogels skrev:
Svårt att säga vad som blir bäst i just ditt fall utan att se grejorna framför sig. Men kanske enklast är att sätta upp ett vanligt utanpåliggande lamputtag på väggen, sedan går du med en lampsladd till din plafond.
Tack. För jag kombinera det utanpåliggande lamputtag med kopplingsdosan? Alltså bara ha ett uttag?E etompau skrev:
Klicka här för att svara

