Tja!
Fick i uppgift av föräldrarna att byta tak på deras växthus (man får väl vara glad att ens 80-årige far insett att stegar inte längre är hans bästa vän
) och nu funderar jag på vad man ska lägga på.
Idag ligger en rejäl armerad plast på några enkla takstolar. Jag tänkte först slänga på lite läkt och lägga på vanlig korrugerad plast, men har börjat noja över att den kanske blir skör och spricker. Fast den bör väl hålla många år innan det händer...? Funderar på någon enkel kanalplast... kan det vara något?
Någon som har några bra tips!
Mvh,
ToRy
Fick i uppgift av föräldrarna att byta tak på deras växthus (man får väl vara glad att ens 80-årige far insett att stegar inte längre är hans bästa vän
Idag ligger en rejäl armerad plast på några enkla takstolar. Jag tänkte först slänga på lite läkt och lägga på vanlig korrugerad plast, men har börjat noja över att den kanske blir skör och spricker. Fast den bör väl hålla många år innan det händer...? Funderar på någon enkel kanalplast... kan det vara något?
Någon som har några bra tips!
Mvh,
ToRy
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 965 inlägg
En glasfiberarmerad korrugerad plast håller länge. Likaså Akryl och Polykarbonat. Vill du ha isolering så kör kanalplast
Det finns armerad korrugerad plast alltså!? Det är ju ett alternativ förstås...
Isolering är inget krav, taket är bara skydd mot fallande regn, snö, grenar, ekorrar och så vidare.
Får börja kolla priser på de olika alternativen.
Tack för tipsen!
Isolering är inget krav, taket är bara skydd mot fallande regn, snö, grenar, ekorrar och så vidare.
Får börja kolla priser på de olika alternativen.
Tack för tipsen!
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 965 inlägg
Korrugerad är betydligt enklare att montera, kör du kanalplast ska man ha skensystemet också så det blir nog dyrare
Klicka här för att svara