Hej
Behöver lite tips på hur jag fäster en 45*195 längs med min mur betongfyllda leca-block.
I 195:an kommer jag sätta balkskor för 195
r som blir bockryggar för altan.
Fick tips om hiltiskruv. I mitt fall är det ju både leca-block och betong som skruven ska dra i.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Fredrik
Behöver lite tips på hur jag fäster en 45*195 längs med min mur betongfyllda leca-block.
I 195:an kommer jag sätta balkskor för 195
Fick tips om hiltiskruv. I mitt fall är det ju både leca-block och betong som skruven ska dra i.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Fredrik
Produkter som diskuteras: "Lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Hej
Fick hjälp av personal på xl-bygg att välja en lämplig skruv. Det blev en med plugg där pluggen även går genom regeln och löper ända in i betongen. Jag hade några gamla med kryssspår. De sade på xlbygg att de är nästan omöjliga att orka dra in och som ni ser på bilden är det ju så. Skruven med sexkantshuvud var mycket bättre.
Tack för all hjälp.
Mvh
Fredrik
Fick hjälp av personal på xl-bygg att välja en lämplig skruv. Det blev en med plugg där pluggen även går genom regeln och löper ända in i betongen. Jag hade några gamla med kryssspår. De sade på xlbygg att de är nästan omöjliga att orka dra in och som ni ser på bilden är det ju så. Skruven med sexkantshuvud var mycket bättre.
Tack för all hjälp.
Mvh
Fredrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden