Vad finns det för alternativ och var kan man tänkas hitta textila nät som går att använda som golv till ett litet loft mellan takbjälkarna till kidsen?

I stil med Barn sitter på vävda nätgolvet på loftet ovanför matsalen i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
L
Fast eller mjukt som en studsmatta

Fast.

L
Det finns galvade även rostfria armeringsnät ( ingen rost ) och starka , men det fordras en ganska häftig infästning så det inte kan ramla ned , men den biten får ni ta med någon annan ,
går inte att ge förslag på avstånd

Ett specialsytt lastnät med rätt infästning borde funka. Borde gå att få tillverkare av idrottsnät att fixa till det. Räkna dock med att det måste vara säkert för vuxna också.

• Gilla
jacobk och 1 till
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Det finns galvade även rostfria armeringsnät ( ingen rost ) och starka , men det fordras en ganska häftig infästning så det inte kan ramla ned , men den biten får ni ta med någon annan ,
går inte att ge förslag på avstånd
Ok, inte så fast, det bör vara nån sorts textil så det är något så när mjukt att krypa/sitta på.

snuttjulle snuttjulle skrev:
Ett specialsytt lastnät med rätt infästning borde funka. Borde gå att få tillverkare av idrottsnät att fixa till det. Räkna dock med att det måste vara säkert för vuxna också.
Lastnät låter bra, har däremot inte hittat nått bra online, nån idé om vem som säljer?

Jag hittade http://usacord.ch/2984/produkte-3/netze (näten på rulle) på hornbach, fast de verkar lite klena. Skickade iväg ett mail till dem och frågade.

Cool idé!

Gjorde en bildgoogling på skyddsnät och snubblade över den här sidan, Scancord, de borde nog ha något som passar. Jag tänkte på sådana som finns bakom hockeymål eller på driving ranger, men det verkar finnas en uppsjö olika. Såg inget om bärighet/kvm men några 100 kg vill man nog ha.

• Gilla
jacobk
  • Laddar…
Jag har dessvärre ingen aning om var de finns, "näten" till lek/klätterställningar, både i kedjor med plast utanpå och de nät som är tillverkade i allt från grov hampa till poly....någon plast, rep, de klarar flera hundra kilo, flera ton vid nätkonstruktion.

Jag har ett svagt minne av att ett danskt företag tillverkar "klätternät"
kanske ingen hjälp....

Tänk på att det skall klara diverse våldsamma lekar och slitage....

Mvh P-A

Kanske jag skall förtydliga mig, jag vet vilka som säljer, vill bara inte rekommendera något av den anledningen att jag inte har en susning om hur deras produkter är.
Jag är själv klättrare, jag hade knutit ett eget nät om det hade varit till mig...

Mvh P-A

• Gilla
jacobk och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Nätet som du efterfrågar på bilden är troligtvis ett fallskyddsnät som vi använder runt och under byggställningarna, Scancord marknadsför dem, finns flera tillverkare.

Mvh igen.....

• Gilla
jacobk
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Kanske jag skall förtydliga mig, jag vet vilka som säljer, vill bara inte rekommendera något av den anledningen att jag inte har en susning om hur deras produkter är.
Jag är själv klättrare, jag hade knutit ett eget nät om det hade varit till mig...

Mvh P-A
Knyta eget är ett spännande alternativ. Något tips på info kring material och tillvägagångssätt?

P Pagno skrev:
Nätet som du efterfrågar på bilden är troligtvis ett fallskyddsnät som vi använder runt och under byggställningarna, Scancord marknadsför dem, finns flera tillverkare.

Mvh igen.....
Tack, fallskyddsnät har jag inte tänkt på att man kan söka efter!

J jacobk skrev:
Jag fick svar från Scancord att deras fallskyddsnät ([länk]) ämnar sig för ändamålet
Bra, skicka gärna en bild när du är klar, kul med bilder.
Lycka till, tänk på att infästningarna skall vara säkra....

Ska du knyta eget så ta valfri båt tamp, typ ankarlina eller fall lina. 8mm lina har en brottgräns på ca 1500kg beroende på märke och 10m lina har brottgräns på ca 2000kg beroende på märke. De kluriga i de hela blir väl egentligen infästningen av detta, så att infästningen verkligen håller. Men de borde gå att lösa med en wire som fäst i krokar eller likvärdigt. eller en rejäl regel med massa hål i som skruvas på plats kanske.

• Gilla
jacobk och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.