Vilken Hager infälld elcentral är lämplig för en innervägg som är med träreglar cc 60 cm och väggtjocklek ca 200 mm?
Det är OSB-skiva ca 12 mm och gipsskiva 12 mm(ytterst) på det.
2 rader à 12 modulenheter, tror jag räcker. Den ska vara till en ny attefallsbyggnad på ca 50 m2 som har kök och badrum.
På bifogad bild från elbutiken står "för betong"
Det är OSB-skiva ca 12 mm och gipsskiva 12 mm(ytterst) på det.
2 rader à 12 modulenheter, tror jag räcker. Den ska vara till en ny attefallsbyggnad på ca 50 m2 som har kök och badrum.
På bifogad bild från elbutiken står "för betong"
Tack för svar!
En jordfelsbrytare tar 4 modulenheter, dvs 72 mm.
Huvudbrytare tar 3 modulenheter, dvs 54 mm.
Så innan man har satt några automatsäkringar alls, har 7 modulenheter av 24 st förbrukats.
Det blir då 17 st modulenheter kvar.
Jag tänker att det är ju bara är 1 rum med kökshörna + badrum.
Men klart det tar ju ingen större plats att sätta 3 raders à 12 modulenheter eftersom infällt.
Min fråga gällde egentligen om Hagerscentralen elcentral för betongvägg ska väljas eller annan Hagers.
Den ska sitta i en träregelvägg, som ytterst har osbskiva 12 mm + allra ytterst 12 mm gipsskiva.
En jordfelsbrytare tar 4 modulenheter, dvs 72 mm.
Huvudbrytare tar 3 modulenheter, dvs 54 mm.
Så innan man har satt några automatsäkringar alls, har 7 modulenheter av 24 st förbrukats.
Det blir då 17 st modulenheter kvar.
Jag tänker att det är ju bara är 1 rum med kökshörna + badrum.
Men klart det tar ju ingen större plats att sätta 3 raders à 12 modulenheter eftersom infällt.
Min fråga gällde egentligen om Hagerscentralen elcentral för betongvägg ska väljas eller annan Hagers.
Den ska sitta i en träregelvägg, som ytterst har osbskiva 12 mm + allra ytterst 12 mm gipsskiva.
Klicka här för att svara