J
Min brunn behöver bytas ut och efter en stunds masserande med slagborren så ser det nu ut så här
Bild på ett uppbrott i en betonggolv med synliga rörlager och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vet att det finns kompetenta rörläggare här på forat och ni får gärna föreslå en lämplig ersättare och även vilken pryl som lämpar sig för ihopkoppling med befintligt rör (eller direkt på muffen in den går att få fram hel?) som ni ser lite av här

Närbild på fuktskador och mögel på en struktur, möjligtvis en betongpelare eller sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detaljerad bild av skadat betongelement med mätmått för storleksreferens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Tack på förhand
 
Redigerat:
Krilleman
Var sitter brunnen och vad ska den betjäna?
Pannrum/Garage?
Tvättstuga?
Badrum?

Vilket ytskikt ska dit efter montaget?
Inget alls?
Plastmatta?
Klinker?
 
J
Krilleman Krilleman skrev:
Var sitter brunnen och vad ska den betjäna?
Pannrum/Garage?
Tvättstuga?
Badrum?

Vilket ytskikt ska dit efter montaget?
Inget alls?
Plastmatta?
Klinker?
bra frågor, missade allt det!

sitter i garaget, ytskikt ska bli betonggolv med målarfärg på.
Rörstump med innerdiameter ca 70mm utskjutande ur uppbruten betongplatta i garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här är läget just nu. Ca 70mm innerdiameter på rörstumpen som är ca 40mm mellan kapstället och muffen.
Muffen är en böj som viker av ner i plattan.
 
Krilleman
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Krilleman
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
J
Toppen Krilleman!

Läser i Typgodkännandet för Sigun att det ska vara en ”tillsats till brunn” vid montage i epoxibeläggning. Vet du vad detta handlar om ? Mitt golv kommer målas med epoxifärg efter att brunnen är på plats.
 
Krilleman
Då sätter du en vanlig brunn i rostfritt (efter tycke och smak) och gjuter upp i samma höjd till "läppen" sen är du klar! (y)

Precis såhär, sen epoxifärg på det fram på och över läppen på brunnen. Silen lämnade jag som den är i rostfritt.

Rostfri avloppsbrunn i betonggolv med synlig brunnsil och uppjuten kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag körde Biltemas epoxy-färg i pannrummet innan jag sålde huset. Blev svinbra!
https://www.biltema.se/bygg/farg/inomhusfarg/golvfarg-2000039924

Hink med Biltemas epoxy-färg Floor Paint för golv, i vit och blå förpackning med produktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Kör på den med NOOD så är vattenlåset luktsäkert även fast det torkar ur helt. (y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.