Den här har jag inte kunnat knäcka. Hur ”lossnar” man på lamp-sidan där lampan ska in?

• Kopplingsplint med märken för noll och fas, samt anslutna kablar, en gul och två svarta, i ett lampprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Gissningsvis trycker du in en plintmejsel i spåret som löper "på bredden" dvs vinkelrätt mot ledningsingången.

Varför ska du lossa de ledarna?

Den här armaturen ska skyddsjordas. Du har en SKX lampkabel utan skyddsjord som matning. Vilken typ av rum ska lampan hängas i? Är du medveten om riskerna med att inte jorda en armatur som ska skyddsjordas?

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
mikkelo mikkelo skrev:
Den här har jag inte kunnat knäcka. Hur ”lossnar” man på lamp-sidan där lampan ska in?
tommib tommib skrev:
Gissningsvis trycker du in en plintmejsel i spåret som löper "på bredden" dvs vinkelrätt mot ledningsingången.

Varför ska du lossa de ledarna?

Den här armaturen ska skyddsjordas. Du har en SKX lampkabel utan skyddsjord som matning. Vilken typ av rum ska lampan hängas i? Är du medveten om riskerna med att inte jorda en armatur som ska skyddsjordas?
Det var märkligt nog precis en el skruvmejsel som gjorde skillnaden.

Tack för att du påminner om det med jord. Jag sticker direkt och byter lampkontakter! 🙏🏼🙏🏼

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.