Tjo satte upp en dimmer lampa i köket men för någon anledning så går det bara att ändra hur starkt den lyser och inte kunna släcka den. Efter jag hade sattit upp den så våran andra kökslampa som har 3 glödlampor i sig släcktes en av glödlamporna helt medans en av de andra glödlamporna lyser svagt efter man har släckt.

har kollat elskåpet men verkar inte vara någon propp som har gått och jag har oxå testat att ändra proppen men inget ändrades.
 
Vad är det för dimmer och lampor? Bilder?
 
Oklar beskrivning. Gissar på att du har monterat in en dimmer och nu lyser någon lampa svagt fast dimmer/brytaren är avstängd.
Försök förtydliga ditt problem och ange vilka grejor du har monterat.
Möjligtvis är det något kompatibilitetsproblem mellan dimmer och ljuskällor.
 
Fixade problemet genom att byta ut glödlamporna som gick sönder men har inte vågat sätta tillbaks lampan som orsakade allt problem.

Kan knappast mycket om el och har ingen info om lampan då det var inte jag som köpte den. Får nöja mig med att sätta en vanlig stående lampa i hörnet i köket där så länge.
 
Om du postar några bilder på grejerna så kanske det är lättare att förstå vad det handlar om.

Hur styrde du den nya "dimmer lampan"?

Att glödlampor skulle lysa om någon propp har gått är nog inte så sannolikt. Ingen ström inget ljus.

Antar det var LED-lampor, inte glödlampor, LED-lampor kan lysa svag pga olika fenomen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.