2 468 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Lamp-kablar utan färg
Hej.
jag HAR försökt hitta svar på detta, sökt men ej funnit. Därför frågar jag här. Jag har köpt en lampa vara två kablar ej har vägledande färg. De båda är transparenta (se: bifogad bild) och undrar om jag kan koppla ihop dessa två med en sockerbit + kontakt (se:bild) utan att hela lägenheten brinner ner?
lägenheten är byggd 2018
tar jättegärna emot glåpord och himlande med ögonen, bara vi kan lösa detta. Tack (och förlåt) på förhand
jag HAR försökt hitta svar på detta, sökt men ej funnit. Därför frågar jag här. Jag har köpt en lampa vara två kablar ej har vägledande färg. De båda är transparenta (se: bifogad bild) och undrar om jag kan koppla ihop dessa två med en sockerbit + kontakt (se:bild) utan att hela lägenheten brinner ner?
lägenheten är byggd 2018
tar jättegärna emot glåpord och himlande med ögonen, bara vi kan lösa detta. Tack (och förlåt) på förhand
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
Så länge du inte kopplar ihop dem rent fysiskt på samma plint så är det ingen fara. Alla lampor behöver två ledare för att fungera och färgen dit har väl inte så stor påverkan på funktionen. Har du en blå och en svart tåt på kontakten så kopplar du de till varsin annan ledare.
Klicka här för att svara