Har du ingen i familjen, vän eller granne som kan byta dörren? Och sitter skadorna på dörrbladet borde det räcka med att bara haka av den skadade dörren och haka på den nya så behöver ni inte ens byta karm. Men även om du måste byta karm så borde det vara gjort på under en timme så det borde inte vara så svårt att hitta någon i närheten som kan hjälpa till med det. Ex 55+företagen eller kommunens dagliga verksamhet borde kunna hjälpa till
 
Den gamla dörren plockades ur dagen innan leverans, och det gick inte att sätta tillbaka den dörren.

Ja jag är orolig för att jag ska få betala för två dörrar, eller att jag måste skicka tillbaka den trasiga pronto. Jag kan inte ens få ner den dörren själv. Är det en så konstig fråga? Jag har aldrig sagt att mina monteringsproblem är tillverkarens, jag ville bara kolla om det var någon som hade koll vad som gällde i en sådan här situation. Men istället för att få svar på mina frågor blir jag anklagad för att utnyttja situationen eller försöka sno en dörr!


Alla som är medlemmar på detta forum är superfixare som klarar allt, hur snabbt som helst. Jag är en liten kvinna som varken har styrka eller längd att fixa vissa saker i mitt hus. Jag blev också lämnad och ensam i detta renoveringsobjekt. Som grädden på moset har jag skadat båda mina armar och KAN inte göra något nu.
 
Vad står i leverantörens villkor? Det brukar ofta stå på deras hemsida hur man ska göra med ev returer och hur lång tid man har på sig att skicka tillbaka varan. Men om det redan har gått tre månader och du tror att du inte kan lösa det förrän om 2-3 månader så skulle inte jag bli förvånad om de har rätt att kräva betalning för båda dörrarna enligt ert avtal. Men om de kommer göra det är en annan fråga som ingen kan svara på. Med lite tur har de förståelse för situationen och tycker att det är okej att vänta, men det går inte att veta utan att du pratar med dem.

Ibland hamnar man i en situation som man inte rår för och kan fixa själv, som du har gjort, men då får man försöka lösa det så långt det går på annat sätt. Att bara låta bli att prata med leverantören, avvakta till september och hoppas på att de inte skickar krav innan tycker jag låter som absolut sämsta alternativet. Att försöka få tag i någon som kn hjälpa till inom någon vecka tycker jag är mycket bättre och borde inte vara omöjligt. En snickare kan säkert vara svårt att få tag i innan sommaren, men det är inte svårt att byta en dörr så det lär knappast behövas en snickare för det. Förutom vänner och familj finns det många andra som säkert kan hjälpa till om du frågar
- 55+ företag
- kommunens dagliga verksamhet/arbetsmarknadsinsatser eller liknande (olika namn i olika kommuner)
- grannar eller grannars barn/barnbarn
- idrottsklubbar för ungdomar
- fritidsgårdar
- gymnasie inom ex bygg som har sommarskola
- kyrkan
- missionskyrkan
Mfl
Ring runt och fråga om de har den tjänsten eller om de vet någon medlem/elev som skulle kunna hjälpa till. Hittar du inget ställe som erbjuder tjänsten så får du säkert tag i någon ungdom som gärna vill tjäna lita pengar till sig själv eller till lag-/klasskassan eller en pensionär som har tråkigt och gärna hjälper till. Behöver du bara byta dörrbladet och inte hela karmen lär det vara ännu lättare att få tag i någon som kan hjälpa till. Det gäller helt enkelt att vara lite kreativ när man inte kan göra saker själv
 
Redigerat:
V Villadiy skrev:
Den gamla dörren plockades ur dagen innan leverans, och det gick inte att sätta tillbaka den dörren.

Ja jag är orolig för att jag ska få betala för två dörrar, eller att jag måste skicka tillbaka den trasiga pronto. Jag kan inte ens få ner den dörren själv. Är det en så konstig fråga? Jag har aldrig sagt att mina monteringsproblem är tillverkarens, jag ville bara kolla om det var någon som hade koll vad som gällde i en sådan här situation. Men istället för att få svar på mina frågor blir jag anklagad för att utnyttja situationen eller försöka sno en dörr!


Alla som är medlemmar på detta forum är superfixare som klarar allt, hur snabbt som helst. Jag är en liten kvinna som varken har styrka eller längd att fixa vissa saker i mitt hus. Jag blev också lämnad och ensam i detta renoveringsobjekt. Som grädden på moset har jag skadat båda mina armar och KAN inte göra något nu.
Ring och säg som det är.
Det verkar ju helt orimligt att företaget skulle kräva något av dig när det blivit fel.
Men någonstans börjar det bli ditt fel, och det är när du inte hör av dig till företaget som hittils verkar ställt upp.
De ställer säkert upp igen om du bara kommunicerar med dem istället för oss.

Jo, när du kontaktar den så se till att ha en lösning klar, snickare och ett datum.
Alltid när det är problem, redogör problemet och leverera ett förslag på lösning, alltid!
Lycka till :-)
 
  • Gilla
Nikorasu
  • Laddar…
P
Fixa en ny fraktsedel, ring o be om ursäkt.
Sluta skyll på händerna.
Du har väl vänner eller familj.

Annars hoppas jag du får betala dörr nr 1 också
 
Är inte svaret på frågan.
Kontakta leverantören och prata med dessa. Då får du rätt svar. Där efter gör du en tråd. Om leverantören inte är tillmötesgående.

Men innan kontakten är tagen så Finns det ingen anledning oro.
När du ringer så sätt i gång charmoffensiven. Och berätta om dina händer. Troligtvis löser sig allting.
Du får stå där med mössan i hand.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Ring och säg som det är.
Det verkar ju helt orimligt att företaget skulle kräva något av dig när det blivit fel.
Men någonstans börjar det bli ditt fel, och det är när du inte hör av dig till företaget som hittils verkar ställt upp.
De ställer säkert upp igen om du bara kommunicerar med dem istället för oss.

Jo, när du kontaktar den så se till att ha en lösning klar, snickare och ett datum.
Alltid när det är problem, redogör problemet och leverera ett förslag på lösning, alltid!
Lycka till :)
Det här var bra råd tycker jag.

Du ska givetvis göra det du kan för att så fort som möjligt byta dörr så att företaget kan få tillbaka den skakade.

Informera dem om situationen och din plan så kommer det inte bli problem.
 
Förstår inte varför du ställer frågan här och inte direkt till leverantören. De bör vara förstående och acceptera läget, men det är inget som vi kan svara på här...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.