Vad är det för skivor man kan använda i badrum att klä in väggarna med, typ bakom spegeln som en fondvägg? Ser ut som laminatparkett(!) eller kan det vara någon form av laminerade skivor? Men fungerar detta verkligen i ett badrum med fukt? Ok på en toalett... Eller finns det speciella skivor för detta?

Fibo Trespo är en våtrumspanel med godkänt tätskikt. De finns i många olika mönster men om de har nån som ser ut som trä vet jag inte.

Lindstrom, det är lite missvisande att du skriver "godkänt tätskikt", när inte försäkringsbolagen godkänner den. Den må vara testad och uppfylla de krav som ställs i lagen, men den är inte godkänd av GVK, BBV, eller försäkringsbolagen.

Försäkringsbolag godkänner ytterst sällan att du gör något öht själv i badrum heller, egentligen. Så vad tror du, när det väl kommer till kritan, att försäkringsbolag kommer ge ersättning för?

Men jag kan dock gå med på att tillägga att man får prata med sitt försäkringsbolag först. Men då vill jag nog tillägga att Tillverkaren lämnar 11 år garanti på panelen också.

Försäkringsbolag godkänner allt du gör själv, om det är fackmässigt utfört.

Vid fuktskador på husets stomme till följd av otätt tätskikt så vill i alla fall jag ha ersättning av försäkringsbolaget. Det är detta man får ersättning för, upp till tätskiktet. Och det får man bara om man följer BBV eller GVKs regler. Jag vill inte påstå att det är en dålig produkt eller att man inte ska välja den, men man bör vara medveten om detta. När du skriver att det är "godkänt tätskikt" så är det missvisande. För vems skull bryr man sig om att det är godkänt i Sverige om inte för att ens försäkringar ska gälla?

Sedan, huruvida försäkringarna är värda något eller inte är en annan diskussion. Men man ska veta om man väljer bort dem.

Jag håller med om att det var missvisande. Jag kan bara hoppas att försäkringsbolagen ändrar sig snart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.