63 586 läst · 24 svar
64k läst
24 svar
Laminatgolv från Rusta?
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
Jag och in flickvän har också köpt ett 59-kronors från Rusta som vi tänkte lägga i hallen. Går den bra att lägga det på den gamla (jättefula) plastmattan som ligger där nu? Behöver man lägga någon skumplast under golvet (enl. instruktionen är svaret nej, men man vet ju aldrig...) Tacksam för svar. /Daniel
Vi har lagt Allocs laminatgolv i hela bottenvåningen
Commersial stone till köket och halllen och
skeppsgolv i sovrummet och vardagsrummet.
listpriset är väl ca. 350 -390 kr / kvm men det går att snacka priset lite ner ...
Vi har renoverat nu över ett halv år , flyttat möbler, rivit väggar och bygger nu om köket.
Vi är 5 i familjen och alla springer ut och in hela tiden och vi har en ytterdörr i nästan alla rum.
Jag har läst om folk som har hundar och de är helt nöjda med sina Alloc.
Jag måste säga att dessa golv är fantastiska. De tål nästan vad som hälst och Tibro-kök sade
att Allocs ( commersial ?) var den enda golvet de skulle rekommendera till ett kök.
Den har extremt täta skarvar och de ger 50 års garanti i hemmiljö.
Första gången fick vi en felaktig parti med skeva skivor ( ca 40 kvm )
Vi ringde direkt till Alloc för att fråga om det skulle vara så, inom en kvart (! ) var det klart
de skulle skicka oss hem en ny parti och vi fick behålla alla lådor vi hade och göra vad vi ville med dom.
Snacka om service !
De ger sin garanti bara för prima vara, och dessa böjda skivor går att använda ,men de är jobbigare att lägga och skarvarna blir inte garantitäta, som man behöver ha i ett kök !
Men de kommer att duga väl när vi börjar renovera hallen i andra våningen...
Commersial stone till köket och halllen och
skeppsgolv i sovrummet och vardagsrummet.
listpriset är väl ca. 350 -390 kr / kvm men det går att snacka priset lite ner ...
Vi har renoverat nu över ett halv år , flyttat möbler, rivit väggar och bygger nu om köket.
Vi är 5 i familjen och alla springer ut och in hela tiden och vi har en ytterdörr i nästan alla rum.
Jag har läst om folk som har hundar och de är helt nöjda med sina Alloc.
Jag måste säga att dessa golv är fantastiska. De tål nästan vad som hälst och Tibro-kök sade
att Allocs ( commersial ?) var den enda golvet de skulle rekommendera till ett kök.
Den har extremt täta skarvar och de ger 50 års garanti i hemmiljö.
Första gången fick vi en felaktig parti med skeva skivor ( ca 40 kvm )
Vi ringde direkt till Alloc för att fråga om det skulle vara så, inom en kvart (! ) var det klart
de skulle skicka oss hem en ny parti och vi fick behålla alla lådor vi hade och göra vad vi ville med dom.
Snacka om service !
De ger sin garanti bara för prima vara, och dessa böjda skivor går att använda ,men de är jobbigare att lägga och skarvarna blir inte garantitäta, som man behöver ha i ett kök !
Men de kommer att duga väl när vi börjar renovera hallen i andra våningen...
Vi la laminat över våra parkettgolv när vi flyttade in i vårt hus.
Finns mer att välja på tycker jag, sedan gillar jag att det är svalt att gå på på sommaren.
Jag har 2 barn som alltid är barfota hemma, det har aldrig klagats på att golven är kalla.
Finns mer att välja på tycker jag, sedan gillar jag att det är svalt att gå på på sommaren.
Jag har 2 barn som alltid är barfota hemma, det har aldrig klagats på att golven är kalla.