1 165 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Laminat
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Hej!
Efter ett litet misstag så vill jag ha tag på laminat som man stryker/limmar på. Jag är alltså ute efter en liten bit nog att sätta på "ändan" på en laminerad kakellist. Finns det? Blir det bra? Är det enkelt? (ek, närmare bestämt.... )
//U
Efter ett litet misstag så vill jag ha tag på laminat som man stryker/limmar på. Jag är alltså ute efter en liten bit nog att sätta på "ändan" på en laminerad kakellist. Finns det? Blir det bra? Är det enkelt? (ek, närmare bestämt.... )
//U
Redigerat:
För att det ska bli bra måste du å tag på samma laminat som kakellisten har i original. Lyckas du med det bör du kunna göra en bra lagning. Om du inte får tag på laminat med smältlim på baksidan kan du limma fast med kontaktlim eller superlim i stället.
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Medlem
· Halland
· 6 inlägg
Det finns sådant i närmaste byggvaruhandel, som Du kan klippa ut från en remsa så mycket som Du behöver. Dessa säljs i regel på löpmeter, och är i första hand avsedda att kanta laminatbänkskivor med, därav något bredare än vad jag gissar att Du behöver. Använd kontaktlim, och undvik kladd, då klister som hamnar utanför har en tendens att till en början inte synas, men med tiden visa sig, pga härdning, fett i köket, solljus etc.
Hoppas att det blir fint
/Helen
Hoppas att det blir fint
/Helen
Klicka här för att svara