Hej!

Har lagt ett passivt ventilerat Platon golv med multimatta och skall ha ventilerade socklar.

Ska nu lägga själva laminatgolvet men funderar på om man behöver ha distanser mellan golvet och väggen när man kör men Platons uppvik eller funkar uppviket som distans?!?

// Joakim

• Platon golv med uppvik längs vägg under installation av laminatplankor, fråga om behov av distanser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänka sig... svaret stod i lägganvisningen till golvet...ibland kanske man ska läsa manualen först...

”I stället för avståndskilar används avståndslister längs Platon Uppvik, 30 cm långa och ca 0,5 cm tjocka vid läggning av laminat- och parkettgolv.”

// Joakim

J Joakim_79 skrev:
Tänka sig... svaret stod i lägganvisningen till golvet...ibland kanske man ska läsa manualen först...

”I stället för avståndskilar används avståndslister längs Platon Uppvik, 30 cm långa och ca 0,5 cm tjocka vid läggning av laminat- och parkettgolv.”

// Joakim
Jag sitter också och funderar på detta, skillnaden är att jag läst det du precis skrev i manualen men jag förstår ändå inte. vad är en avståndslist? du råkade inte ta en bild så man kan se och förstå?

/Andreas

A andreas_sthlm skrev:
Jag sitter också och funderar på detta, skillnaden är att jag läst det du precis skrev i manualen men jag förstår ändå inte. vad är en avståndslist? du råkade inte ta en bild så man kan se och förstå?

/Andreas
Jag undrar över exakt detta nu. Kom du fram till något?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.