Hej!

Någon som vet vad detta kan vara för golv? Förra ägaren av huset lämnade kvar ett antal förpackningar. Nu tänkte vi försöka sälja dom men vet inte vad vi ska sätta för prislapp.

• Etikett på förpackning av 'Fresh trägolv' med specifikationer, i en inomhusmiljö, synliga fötter och en person stående.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det står ju trägolv så laminat är det knappast och trägolv som är 7 mm tjockt brukar vara det som kallas fanergolv. Det är inte slipbart till skillnad från 14 mm tjockt parkettgolv.

Fresks verkar numera vara en del av K-bygg: https://k-bygg.se/kontakt/om-oss

Står ju längst ner "license from Välinge Innovation AB". Ett massivt trägolv lär man inte behöva licensiera från något företag tänker ju jag och Välinge-golv är väl en form av laminat ändå? Visserligen verkar det vara mer trä än plast, men rent trägolv tror jag inte.

tensiden tensiden skrev:
Står ju längst ner "license from Välinge Innovation AB". Ett massivt trägolv lär man inte behöva licensiera från något företag tänker ju jag och Välinge-golv är väl en form av laminat ändå? Visserligen verkar det vara mer trä än plast, men rent trägolv tror jag inte.

Licensen gäller för själva klick delen.
Dvs säga hur du klickar ihop golvet.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
BirgitS
tensiden tensiden skrev:
Jag har inte påstått att golvet är ett massivt trägolv utan att jag tycker det verkar vara ett fanergolv.

M Millimetermilla skrev:
Hej!

Någon som vet vad detta kan vara för golv? Förra ägaren av huset lämnade kvar ett antal förpackningar. Nu tänkte vi försöka sälja dom men vet inte vad vi ska sätta för prislapp.
Fanergolv. Tänk dig för innan du säljer. Kan behöva kompletteras med tiden tex. Om någon bräda blir skadad. Går ej att slipa om då det är för tunt skikt på fanergolv.

Krille-72 Krille-72 skrev:
Fanergolv. Tänk dig för innan du säljer. Kan behöva kompletteras med tiden tex. Om någon bräda blir skadad. Går ej att slipa om då det är för tunt skikt på fanergolv.
Skulle man kunna tro att det här är något motsvarande?
https://k-bygg.se/sortiment/golv/härdat-trägolv/1017266

Vi har sparat en förpackning och har 6 st att sälja.

BirgitS
Något liknande verkar det vara men det står inte att ditt golv är borstat.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.