Hej, har läktat på det gamla plåttaket. Har inte möjlighet att färdigställa, med plåten, på ett par veckor och nu börjar ösregnet att komma. Då till min fråga, hur länge måste läkten torka innan plåten hamnar på plats? Samt hur länge tror ni att läkten kan vara utan plåt innan den förstörs.
Ha en fortsatt trevlig kväll
Mvh Luppe
 
Du behöver inte torka läkten alls, det sköter sig själv eftersom du har luftspalt under plåten.

läkten kan ligga bar länge, några månader är säkert inga problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.